هوش مصنوعی سیستم های امنیتی انگشتی را گول می زند

تحقیقات جدید افشا کرد، سیستم های امنیتی که با اثر انگشت کار می کنند به صورت شگفت انگیزی قابلیت آسیب پذیری داشته و از ضریب امنیتی پایینی برخوردارند. این درحالی است که با توجه به منحصر به فرد بودن اثر انگشت هر انسانی، تاکنون این روش مطمئن ترین روش در سیستم های امنیتی تشخیص هویت محسوب می شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، تحقیقات جدید افشا کرده است که سیستم های امنیتی که با اثر انگشت کار می کنند به صورت شگفت انگیزی قابلیت آسیب پذیری دارند.

سیستم های تشخیص هویتی که با استفاده از اثر انگشت کار می کنند و در دنیا به صورت بسیار وسیعی مورد اعتماد و استفاده قرار می گیرند، دارای شکل مرسوم احراز هویت بیومتریک هستند که روی میلیاردها دستگاه تلفن هوشمند و دستگاه های دیگر در سراسر جهان استفاده می شوند.

در تحقیقات جدید با استفاده از یک شبکه عصبی که برای ترکیب کردن اثر انگشت های انسانی برنامه ریزی شده است، یک اثر انگشت تقلبی و غیر انسانی استتنتاج کرده اند که به وسیله آن می توان به راحتی سیستم های تشخیص هویتی که بر اساس اثر انگشت انسان برنامه ریزی شده اند ، را گول بزنند. محققان از طریق این اثر انگشت های تقلبی موفق شدند از یک تا پنج نفر را به سیستم امنیتی قالب کنند.

همانند شاه کلیدی که می تواند بسیاری از درها را در ساختمان های متفاوت باز کند، این نسخه های اثر انگشت فوق العاده هم که توسط هوش مصنوعی به وجود آمده است ، با بسیاری از اثرات انگشت مطابقت دارد . در این سیستم از طریق هوش مصنوعی تعداد بی شماری از اثرات انگشت که در سیستم های داده اطلاعاتی ذخیره شده بودند، مورد استفاده قرار گرفت که به صورت تئوری می توانست تعداد بسیار زیادی از دستگاه ها را با اثرات انگشت مشابه باز کند.

اثر انگشت های مصنوعی یا تقلبی پیشین معمولا از سیلیکون، لاستیک، کاغذ، ژل، یا فیلم ساخته می شود که استفاده از آن جهت فریب دادن دستگاه های حضور و غیاب بیومتریک شایع است.

بیشتر حسگرهای دستگاه حضور و غیاب بیومتریک را می توان با استفاده از انواع روش های یاد شده، فریب داد. این امر سبب ناکارآمدی اکثر سیستم های بیومتریک می شود زیرا این سطح پایین از امنیت شرکت ها را در برابر ساعت زدن دروغین محافظت نمی کند و سبب هدر رفتن منابع مالی می گردد همچنین میزان امنیت آن مناسب مراکز دولتی، ارتش و موسسات مالی نمی باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 989194

وب گردی

وب گردی