ادعای ضد ایرانی تازه آمریکا و نسخه‌چینی واشنگتن برای «آینده یمن»

یک مقام آمریکایی امروز یکشنبه در ابوظبی گفته است که در آینده یمن نباید از ناحیه ایران هیچ تهدیدی برای عربستان سعودی و امارات عربی متحده وجود داشته باشد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، در ادامه مواضع ضد ایرانی دولت و مقام‌های آمریکایی، این بار واشنگتن در اظهارنظری درباره آینده یمن مدعی شده که این کشور نباید عربستان سعودی و امارات عربی متحده را مورد تهدید قرار دهد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، یک مقام وزارت خارجه آمریکا امروز یکشنبه مدعی شد: در آینده یمن، نباید هیچ تهدید مورد حمایت ایران علیه عربستان سعودی و امارات عربی متحده وجود داشته باشد.

مقام‌های آمریکایی و سعودی در حدود ۴ سال اخیر به منظور توجیه مواضع خودشان در یمن، بارها مدعی کمک‌های تسلیحاتی ایران به انصارالله شده‌اند اما مقام‌های یمنی همواره این ادعاها را رد کرده‌اند.

معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور کشورهای عربی خلیج فارس امروز در کنفرانس در ابوظبی بر تداوم حمایت دولت آمریکا از ائتلاف به رهبری عربستان سعودی در جنگ یمن تاکید کرده است.

«تیموتی لندرکینگ» به مذاکرات جاری در سوئد بین گروه‌های درگیر در یمن به میزبانی نماینده ویژه سازمان ملل هم اشاره کرده است.

این مقام واشنگتن از طرف‌های یمنی و حاضران در مذاکرات سوئد خواست «مشارکت کاملی در مذاکرات صلح» داشته باشند.

درخواست واشنگتن برای مشارکت طرف‌های درگیر در مذاکرات سوئد در حالی صورت گرفته که از ششم فروردین مال سال ۱۳۹۴ و آغاز حملات ائتلاف سعودی-اماراتی، آمریکا در حال حمایت‌های همه جانبه از متجاوزان به مردم یمن بوده است.

مذاکرات به میزبانی «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن از روز پنجشنبه هفته گذشته در سوئد شروع شده و به رغم انواع کارشکنی‌های ائتلاف سعودی، هیات اعزامی مردم یمن از صنعا هم در این گفت‌و‌گوها حضور یافته است.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 989202

وب گردی

وب گردی