تعداد محیط ‌بانان دوبرابر می‌شود/ هدفگذاری برای استخدام سالیانه ۳۵۰ محیط بان در کشور

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به تفاهم‌نامه‌ صورت گرفته با سازمان امور استخدامی کشورمبنی بر دوبرابر شدن تعداد محیط بانان، از هدفگذاری برای استخدام سالیانه ۳۵۰ محیط بان در کشور خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست کشور در حاشیه بازدید از سد تنگ سرخ کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران، گفت: تفاهم‌نامه‌ای با سازمان امور استخدامی کشور امضا شده و بر اساس این تفاهم‌نامه تعداد محیط‌بانان ما دو برابر خواهد شد.

وی ابراز داشت: در همین راستا از بهار سال آینده استخدام ۳۵۰ نفر در سال اجرایی خواهد شد و آموزش‌های محیط‌بانان نیز عملیاتی می‌شود.

رئیس سازمان محیط زیست کشور، گفت: قانون حمایت از محیط‌بانان در کمیسیون‌های مربوطه مجلس تصویب شده و منتظر نوبت در صحن علنی مجلس قرار گرفته و امید است قبل از فصل بررسی بودجه تصویب شود.

کلانتری با اشاره به ظرفیت های کهگیلویه و بویراحمد، گفت: محیط زیست برای مردم است و بخش اکوتوریسم و اینکه محیط زیست در اقتصاد استان سهیم شود امکان پذیر است.

کلانتری تصریح کرد: توسعه اکوتوریسم و سهیم شدن محیط زیست در اقتصاد این استان تابحال نادیده گرفته شده است.

وی افزود: در راستای بهره‌گیری اصولی از محیط زیست، می‌توان هم محیط زیست را حفظ کرد و در عین حال از طبیعت استان برای توسعه صنعت توریسم استفاده کرد.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 989208

وب گردی

وب گردی