پویایی دانشگاه آزاد در گرو همفکری دانشجویان و مسئولان است

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران طی بیانیه ای ضمن گرامیداشت روز دانشجو؛ نکاتی چند از دغدغه های خود را پیرامون مسائل آموزشی و صنفی بیان کرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز؛ بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران به مناسبت روز دانشجو بیانیه ای منتشر کرد.

متن کامل بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی
زنهار، به ظالمان گرایش پیدا نکنید که چون چنگ زدن به آتش است.
هود/ ۱۱۳

سال هاست که تعداد زیادی از جوانان ما، این سرمایه عظیم انسانی کشور، راه رسیدن به آینده را تنها با عبور از گذرگاهی به نام “دانشگاه “ متصور است.

گذرگاهی با ظرفیتی چنان سترگ که سر منشا بسیاری از تحولات اجتماعی و سیاسی کشور در سال ها و دهه های پش رو بوده، هست و خواهد بود.

اما هویت دانشگاه، تعریف نمی شود جز با حضور دانشجویانی که نه فقط در پی دانش، که در پی آرمان های بلند انسانی و جستن راهی برای تعالی جامعه خویش هستند.

و برای اثبات این آزادی خواهی ، چه شاهدی ، گویا تر از ۳ قطره خونی که به ناحق در ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ در پیش پای امپریالیست جهانی ریخته شد و هنوز بر چهره ی دانشگاه ما گرم و تازه است.

۱۶ آذر، روزی برای پاسداشت ظلم ستیزی است.
روزی برای گرامی داشت گروهی از جامعه که با دست های خالی و بدون بهره مندی از هرگونه پشتوانه سیاسی و فقط با ایمان به اراده خداوند متعال که حامی مستضعفین است فریاد حق طلبی را سر داده و تا پای جان، بر سر عهد و آرمان خود مانده است. چنان که در پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دوران جنگ تحمیلی و دوران سازندگی پس از آن نقش دانشجویان انکار شدنی و قایل چشم پوشی نیست.

و امروز ما دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران همچون سایر دانشجویان کشور میراثدار جریانی فکری و فرهنگی هستیم که نیاز به ذهنی هشیار و چشمی باز برای دیدن حقایق بدون غرض ورزی های عامدانه و به دور از بازی های جناحی و سیاسی دارد.

بسیج دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، ضمن گرامیداشت این روز، بر خود واجب می داند نکاتی چند از دغدغه های فرزندان خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی را به گوش مسئولین محترم دانشگاه برساند، باشد که با تلاش و همفکری دانشجویان و دقت نظر مسئولین در شنیدن این دغدغه ها، جامعه ی دانشگاهی علوم پزشکی آزاد اسلامی پویاتر از گذشته به سمت اهداف خود که همانا پیشرفت کشور در همه ی زمینه ها بخصوص بهداشت و سلامت جامعه است گام بردارد.

1) افزایش تعداد اساتید هیئت علمی به نحوی که دانشجویان، هنگام برداشتن واحد پایان نامه با محدودیت انتخاب استاد، که نتیجه جز تغییر موضوع پایان نامه به چیزی که مورد علاقه دانشجو نیست ندارد یا انتخاب استاد بیرون از دانشگاه مواجه نباشد .
از سوی دیگر اساتید، به علت کمبود نیروی تدریس و برای جبران آن مجبور به تدریس بیش از ساعت مقررکه نتیجه ی آن کاهش کیفیت آموزشی است، نباشند.

2) اتخاذ تدابیری به منظور توسعه امکانات آموزشی و پژوهشی و تجهیز آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی واحد و همچنین حمایت بیش از پیش از طرح های پژوهشی باشد که با این حمایت های اندک ، کمی از سیل ویرانگر مهاجرت نیروی تحصیل کرده و نخبه کشور کاسته شود.

3) کاهش روند های بروکراسی، ناشی از تجمیع واحدها و همکاری بیشتر دانشکده ها به منظور افزایش راندمان قسمت های اداری و جلوگیری از سرگردانی دانشجو که مشکلات زیادی را متوجه خود دانشجو و واحد می کند.

4) برگزاری جلسات دوره ای و بیشتر مدیران و مسئولان دانشکده ها با نمایندگان دانشجویان برای آشنایی بیشتر با مشکلات دانشجویان و تبادل آرا برای پیشبرد بهتر اهداف واحد .

5) پذیرش دانشجو با توجه به امکانات موجود و صرفا از طریق آزمون سراسری در رشته های پر طرفدار و جلوگیری از پذیرش بیش از ظرفیت که باعث کاهش محسوس کیفیت آموزشی در دوره هایی شده است.

6) تعیین تکلیف روند انتقال دانشجویان به ساختمان های جدید به ویژه پونک و جلوگیری از تشکیل کلاس ها در این ساختمان ها پیش از تکمیل قسمت های اصلی. همچنین اندیشیدن تدبیری برای برگزاری کلاس های تئوری و آزمایشگاه ها در یک ساختمان به طوری که دانشجو مجبور به طی مسافت بسیار زیاد و چندین باره در یک روز برای رسیدن به کلاس نباشد.

7) عمل به وظیفه خطیر انسانی و اسلامی امر به معروف و نهی از منکر به نحوی که کرامت انسانی دانشجو حفظ شود و فضایی خالی از تنش در دانشگاه پدید آید.

موارد ذکر شده تنها بخشی از دغدغه های دانشجویان است که امید است با رفع آنها آرامش فکری برای دانشجویان حاصل شود و فضایی پر از امید و پویایی را در دانشگاه شاهد باشیم.

در پایان بسیج دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی بسیار مفتخر است که در کنار فعالیت در جبهه جنگ نرم ، دیگراهداف و عوامل سربلندی واحد و در مقیاس بزرگتر ایران اسلامی را رها نکرده و در جهت اعتلای میهن عزیزمان ایران در کنار جامعه دانشگاهی گام بر میدارد.

و من الله توفیق

انتهای پیام/

کد خبر: 989223

وب گردی

وب گردی