رسولی: کتاب باید مونس دانشجویان باشد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل گفت: کتاب باید مونس یک فرد دانشگاهی باشد و دانشجو با کتاب می خوابد و با آن بیدار می شود.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از اردبیل، اسحاق رسولی در ویژه برنامه «حال خوش خواندن» که با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل و اداره کل کتابخانه های عمومی استان به مناسبت هفته پژوهش و روز دانشجو برگزار شد، بیان کرد: هر جامعه ای که بیشتر با خواندن انس دارد حتما فهیم تر و فرهیخته تر خواهد بود و خواندن مساوی با فهمیدن است.

وی افزود: هر ورقی که در کتاب می زنیم بال هایی هستند که روح ما را به اهتزاز در می آورند.

رسولی «حال خوش خواندن» را عنوان بسیار لذت بخشی برای این برنامه دانست و گفت: کسانی که در عرصه علم و کسب دانش و حوزه دانشگاهی فعالیت می کنند هیچ لحظه ای نمی تواند به اندازه این لحظه برای آنها ارزشمند باشد.

وی تصریح کرد: هر جامعه ای که با کتاب انس داشته باشد حتما حال خوشی خواهد داشت و خواندن سرمنشا فهمیدن است.

رسولی تاکید کرد: هر کتاب خوب حاصل چندین سال تلاش است ولی باید به این موضوع توجه کرد که هر خواندنی موثر و مفید نیست و باید در انتخاب آن دقت نماییم.

وی بیان کرد: در جامعه ما آمار مطالعه خوب نیست و ما باید به فکر آن باشیم که دانشجویان در کنار مطالعه درسی به کتابخوانی و مطالعه عمومی هم توجه داشته باشند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان نیز از تلاش های دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در امر کتابخوانی و همکاری مستمر با آن اداره تشکر کرد و گفت: نشست های کتابخوانی بصورت پیوسته انجام می شود و در مدارس و کتابخانه ها نزدیک به 1000 برنامه اجرا کرده ایم.

رقیه عزیزخانی افزود: کتاب نوشتن یک هنر است و هنر باید متعهد باشد و رسالت آن دعوت انسانها به سوی سعادت باشد.

در این مراسم 3 عنوان کتاب از سوی مهدی میرزا رسول زاده مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

کد خبر: 989249

وب گردی

وب گردی