دولت و دانشگاه الزهرا برای پرداخت وجه به ساکنان الزام قانونی ندارند

مشاور حقوقی دانشگاه الزهرا گفت: دولت و دانشگاه هیچ کدام موظف به پرداخت وجه نیستند و هیچ گونه الزام قانونی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، شیرازی، مشاور حقوقی دانشگاه الزهرا در نشست خبری با موضوع پاسخگویی به مسائل مطرح شده پیرامون "اجرای احکام قضایی اراضی دولتی در مورد بهره برداری دانشگاه الزهرا" اظهار داشت: دانشگاه الزهرا به هیچ عنوان اراضی را خریداری نکرده و بهره برداری از اراضی توسط دولت به دانشگاه واگذار شده است. خلع ید نیز توسط مقام قضایی انجام می شود.

وی ادامه داد: در هیچ یک از آرای قطعی، دانشگاه ملزم به پرداخت هیچ وجهی نیست. دانشگاه تمام تلاش خود را به کار گرفته در حد توان، مساعدت کرده تا این افراد بتوانند در آرامش به منزل دیگری جابجا شوند. ما با تک تک ساکنان مذاکره کردیم و گفتیم حکم چه زمانی اجرا می شود.

مشاور حقوقی دانشگاه الزهرا گفت: ما 2 واحد مسکن مهر را پیش بینی کردیم تا اگر ساکنان نتوانستند به منزل دیگری بروند، آن دو واحد را در اختیارشان قرار دهیم. برخی از آن ها گفتند به ما وجه نقد بدهید و ما خودمان سرپناهی را تهیه می کنیم.

وی تصریح کرد: هیچ رابطه حقوقی بین دانشگاه و ساکنان وجود نداشته تا دانشگاه موظف به پرداخت ماعوض باشد. دانشگاه از این جهت که محیطی فرهنگی است و اخلاق را در نظر می گیرد، قبل از اجرای احکام با ساکنان صحبت کرده است. ما هیچ مبلغی تعیین نمی کنیم چون ممکن است خواسته ساکنان متفاوت باشد.

مشاور حقوقی دانشگاه الزهرا در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز، مبنی بر اینکه از آنجایی که اراضی، دولتی است و دانشگاه نقش بهره بردار را دارد، دولت کمکی به ساکنان می کند یا خیر، گفت: دولت و دانشگاه هیچ کدام موظف به پرداخت وجه نیستند و هیچ گونه الزام قانونی در این زمینه وجود ندارد. تمام کمک ها و مساعدت هایی هم که دانشگاه الزهرا انجام داده از روی نیت خیر ما بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 989251

وب گردی

وب گردی