خاکی صدیق: رشته‌های میان رشته‌ای به تجهیزات و آزمایشگاه‌های جدید نیاز دارند

رئیس دانشگاه خواجه نصیر ضمن تبیین برنامه های این دانشگاه در هفته پژوهش گفت: رشته های میان رشته ای به آزمایشگاه و تجهیزات  جدید نیاز دارند.

دکتر علی خاکی صدیق رئیس دانشگاه خواجه نصیر در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در زمینه برنامه‌های دانشگاه خواجه نصیر در هفته پژوهش، گفت: امسال در زمینه پژوهش و فناوری، موفق به افتتاح مرکز نوآوری نصیر شده‌ایم، همچنین یک مرکز رشد را در دانشگاه توسعه داده‌ایم.

وی ادامه داد: دانشگاه خواجه نصیر در هفته پژوهش برنامه‌هایی را مد نظر گرفته است که از جمله آن می توان به ارائه دستاوردهای پژوهشی دانشگاه اشاره کرد.

رئیس دانشگاه خواجه نصیر گفت: به مناسبت هفته پژوهش از سازمان ها دعوت به عمل می‌آید که دستاوردهای دانشجویان را مشاهده و از آن‌ها استفاده کنند،‌ این سازمان‌ها می توانند برای حل مشکلات خود از پتانسیل های حوزه پژوهشی استفاده کنند.

وی اضافه کرد: امسال علی‌رغم تمام مشکلات اقتصادی،‌ تعداد قراردادهایی که منعقد کرده ایم، نرخ رشد خوبی را در دانشگاه نشان می دهد.

خاکی صدیق با اشاره به دغدغه های موجود در حوزه پژوهشی بیان کرد: دغدغه ما دغدغه ای همیشگی است که از جمله مهم ترین آن می توان به کمبود امکانات و تجهیزات در حوزه پژوهشی اشاره کرد.

وی اظهار داشت: سال هاست که تجهیزات دانشگاهی ما در حوزه های مختلف علی الخصوص حوزه پژوهشی به‌روز نشده است، این واقعیتی است که باید آن را پذیرفت. این در حالی است که این روزها مبحث رشته های میان رشته ای مبحث مهم و مورد توجهی است، این رشته ها به آزمایشگاه و تجهیزات جدید نیاز دارند.

وی در پایان تاکید کرد: رشته های متداول دانشگاه ها نیز نیازمند به‌روز‌‌رسانی هستند،‌ به طور کلی می توان گفت بزرگ‌ترین معضل ما در حوزه پژوهشی، کمبود تجهیزات است.

انتهای پیام/

کد خبر: 989253

وب گردی

وب گردی