آموزش فناوری به دانش آموزان از طریق راه‌اندازی مدارس خلاقیت در کشور

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به توسعه آموزش فناوری گفت: در پی آن هستیم که با راه‌اندازی مدارس خلاقیت در کشور به آموزش فناوری به دانش آموزان بپردازیم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر بیژن رنجبر معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه بازدید از چهاردهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران و دومین دوره مسابقات آسیا و اقیانوسیه 2018، با اشاره به برگزاری این دوره از مسابقات ربوکاپ، اظهار داشت: خوشبختانه هرسال نسبت به سال گذشته شاهد ارتقای کیفی ربات‌ها و طرح‌های ارایه شده در مسابقات ربوکاپ هستیم.

وی افزود: همچنین در تجاری‌سازی شاهد آن هستیم که بسیاری از طرح‌ها از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان، موفق به فروش محصولات خود شده‌اند و حتی در حوزه آی‌تی نیز چند شرکت و تعدادی از جوانان محصولات‌شان به فروش رسیده است.

وی با بیان اینکه رباتیک محل تلاقی هوش مصنوعی، مگاترونیک، مهندسی و هنر است، تصریح کرد: کاربرد رباتیک در صنعت و تجاری‌سازی شدن آن یک بُعد از این رشته را شامل می‌شود و بُعد دیگر آن بحث آموزش فناوری و فن شناختی است که در این زمینه دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین توفیقات خوبی داشته است و باید این رویه را با پشتکار ادامه دهد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: باید از دیدگاه خلاقیتی به ویژه در بخش دانش‌آموزی به رشد و پرورش خلاقیت دانش‌آموزان و دانشجویان پرداخت. دانشگاه آزاد اسلامی با پرچم‌داری واحد قزوین در این امر موفق عمل کرده و به این دلیل است که هرسال نسبت به سال گذشته شاهد ارتقای روز افزون محصولات و طرح‌های ارائه شده در این رشته از مسابقات هستیم.

دکتر رنجبر افزود: درباره کاربردی کردن ربات‌ها با هدف افزایش سطح رفاه زندگی مردم و بکارگیری ربات‌های تجاری و امدادی و ربات‌های موثر در بخش‌های نظامی و دفاعی باید تلاش روزافزونی را به کار گرفت که دانشگاه آزاد اسلامی با تمام توان به این امر مشغول است. ربات‌های آتش‌نشان و ربات‌های زیردریایی نمونه‌ای از این بکارگیری از ظرفیت ربات‌ها هستند که در وقت و موقعیت لازم به کار گرفته می‌شوند.

وی گفت: با توجه به ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی، توسعه آموزش فناوری و آشنا کردن دانش‌آموزان با این رشته یکی از مهمترین اهداف این دانشگاه است. در دوره جدید این موضوع مورد توجه و تاکید دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی است و استفاده از توانمندی‌های کسب شده در این حوزه در دستور کار این دانشگاه قرار دارد و در پی آن هستیم که با راه‌اندازی مدارس خلاقیت در کشور به آموزش فناوری به دانش آموزان بپردازیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه گروهی از کارشناسان دانشگاه در خصوص مهارت آموزشی و انتقال دانش توانمند هستند و به خوبی می‌توانند این فن را در کشور گسترش دهند، اظهار داشت: این مهارت‌های آموزشی را می‌توان به عنوان چند واحد درسی در بخش آموزش در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه تدریس کرد و این توانمندی در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد و این موضوع از نقاط قوت این دانشگاه محسوب می‌شود.

وی در خصوص امتیازات در نظر گرفته شده برای دانشجویان دانشگاه‌های کشور که در مسابقات ربوکاپ مقام کسب می‌کنند، گفت: در باشگاه پژوهشگران جوان، شورای هدایت تحصیلی و استعداد‌های درخشان برقرار است که رئیس این شورا رئیس دانشگاه و معاونت آن معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: برای مقام‌آوران اول تا سوم، پذیرش بدون کنکور و هدایت این استعداد‌ها به سمت رشته‌هایی که در آن موفق هستند در نظر گرفته شده است.

دکتر رنجبر ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی به مقام آورندگان در مسابقات در صورت تمایل به راه‌اندازی استارت آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان و گسترش طرح‌ها، دفتر کار در اختیارشان قرار می‌‌دهدف همچنین با تخصیص بودجه حمایتی درخصوص تخصصی که کسب کرده‌اند، مورد حمایت قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 989261

وب گردی

وب گردی