ولایتی: مطالعه درباره تاثیر محبت اهل بیت(ع) به وحدت اسلامی عمق می بخشد

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: بی تردید مطالعات اصلی و عمقی تاثیر محبت اهل بیت(ع) در راستای وحدت اسلامی و تقابل با دشمنان و سازمان ها در حوزه و دانشگاه بیان می‌شود و هر دو در کنار هم می توانند به این مجموعه بسیار مهم عمق بخشند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ‌دکتر علی اکبر ولایتی در حاشیه نشست شورای مرکزی کنگره جهانی محبان اهل بیت(ع) در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز در زمینه وظیفه دانشگاه ها در مقابله با استکبار جهانی و روشنگری در میان امت اسلامی اظهار داشت: بی تردید مطالعات اصلی و عمقی تاثیر محبت اهل بیت(ع) در راستای وحدت اسلامی و تقابل با دشمنان و سازمان ها در حوزه و دانشگاه بیان می شود و هر دو در کنار هم می توانند به این مجموعه بسیار مهم عمق بخشند.

وی ادامه داد: کنگره جهانی محبان اهل بیت(ع) زمینه ای است که همه مسلمانان را دور یکدیگر جمع می کند. این مجموعه عمومیت دارد و تقریبا در بین مذاهب اسلامی، مذهبی نیست که به محبت اهل بیت اعتقادی نداشته باشد.

دکتر ولایتی گفت: بر اساس محور کنفرانسی که سال گذشته تشکیل شد و در نهایت خدمت مقام معظم رهبری رسید، امیدواریم به تدریج تعداد بیشتری از پیروان اهل بیت به مجمع اصلی افزوده شوند.

وی اظهار داشت: برای تهیه مقدمات این مجمع لازم بود شورای مرکزی تشکیل شود، در حقیقت شورای مرکزی شورای تصمیم گیری برای برنامه های مجمع عالی برای تمامی فرقه ها و مذاهب اسلامی است که از آن ها دعوت به عمل آمد.

مشاور بین الملل مقام معظم رهبری اذعان داشت: اکثر آن ها نیز دعوت دبیرخانه را پذیرفتند و به ایران آمدند و همان طور که ملاحظه کردید، محور تمامی این صحبت‌ها محبت اصلی دوست‌داران و تفکیک بین دشمنان و دوستان اسلام بود، ‌تمامی آن ها بر مقابله با توطئه مشترک و مشخص آمریکا، صهیونیست و وهابیت تاکید داشتند.

دکتر ولایتی در پایان تاکید کرد: محبت اهل بیت(ع) محور بسیار مهم و قوی است که تمامی مسلمانان به آن اعتقاد دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 989276

وب گردی

وب گردی