میکروب هایی که ازشاهکارها محافظت می کنند

دانشمندان اعلام کردند که طیف وسیعی از باکتری ها روی تابلوهای قدیمی زندگی می کنند که برخی از آنها از این تابلوها محافظت می کنند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از ساینس دیلی، دانشمندان تعدادی میکروب را در نقاشی های قدیمی در قرن هفدهم یافتند که در حالی که برخی از آن ها نقاشی ها را نابود می کنند، دیگر نوع آن ها به محافظت از نقاشی ها می پردازند.

طیف گسترده ای از مواد آلی و غیر آلی که در یک نقاشی وجود دارند مانند روغن، رنگدانه ها و الکل در نقاشی ها وجود دارد که می تواند محیط ایده آلی را برای باکتری ها و قارچ ها ایجاد کند و خطر افزایش تخریب آن را نیز افزایش دهد.

دانشمندان برای مشخص کردن میکروارگانیسم ها بر روی یک تابلو نقاشی در سال 1620 یک بخش به اندازه 4 میلیمتر مربع از آن را برداشتند و با استفاده از روش‌ های میکروسکوپی و کشت های آن، انواع مختلفی از میکروب ها را شناسایی کردند که روی نقاشی ها زندگی می کنند.

جالب توجه است، در حالی که برخی از آنها باعث آسیب نقاشی می شوند، می توان از میکروارگانیسم ها برای حفاظت از آثار هنری استفاده کرد.

این تحقیقات روشی را برای طبقه بندی میکروارگانیسم ها به وجود می آورد که می توان از آسیب های وارده به اثرهای هنری جلوگیری کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 989283

وب گردی

وب گردی