نیازهای فناورانه پتروشیمی در عسلویه بومی‌سازی می‌شود

نشست تخصصی بومی‌سازی نیازهای فناورانه باهدف معرفی زیرساخت‌های مرکز تجاری‌سازی پارک فناوری پردیس معاونت علمی در توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان در عسلویه برگزار شد.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، به همت مرکز تجاری‌سازی پارک فناوری پردیس معاونت علمی نشست تخصصی بومی‌سازی نیازهای فناورانه شرکت پتروشیمی مروارید در عسلویه برگزار شد. این نشست باهدف معرفی زیرساخت‌های پارک فناوری پردیس معاونت علمی برای بومی‌سازی، رفع نیازهای فناورانه و کاهش ریسک صنایع پتروشیمی در استفاده از تجهیزات دانش‌بنیان و فناور و همچنین ارائه دو فناوری نوین در حوزه لیزر به‌منظور توسعه سیستم آنالیز گاز و افزایش عمر قطعات مکانیک برگزار شد.

این نشست یک‌روزه در مجتمع پتروشیمی مروارید با حضور مدیران و کارشناسان در حوزه مکانیک، برق و ابزار دقیق، ایمنی، فرآیند و تحقیق و توسعه برگزار و زیرساخت‌های پارک فناوری پردیس معاونت علمی در خصوص ارتباط با صنایع و سازمان‌های دولتی جهت تأمین نیازهای فناورانه آن‌ها و تجاری‌سازی فناوری‌های سرفصل‌هایی مانند پذیرش مسئولیت حقوقی و مالی اجرای طرح‌های فناورانه، ارائه تضمین فناورانه محصولات دانش‌بنیان، ایجاد کنسرسیوم‌های دانش‌بنیان در اجرای پروژه‌های کلان، ایجاد بانک اطلاعاتی از محصولات با فناوری‌های نوین متناسب با نیاز صنایع دولتی، تسهیل فرآیند ورود به وندورلیست‌های صنایع برای محصولات با فناوری بالا، کاهش ریسک استفاده از تجهیزات دانش‌بنیان در صنایع دولتی و کاهش دغدغه‌های خریدهای آتی سازمان‌ها و صنایع دولتی پس از بومی‌سازی تجهیزات فناورانه موردبررسی گرفت.

در این نشست دو طرح در حوزه ابزار دقیق و مکانیک ارائه شد. آنالایزرهای لیزری به‌عنوان به‌روزترین فناوری اندازه‌گیری ذرات و مولکول‌ها که یکی از حساس‌ترین تجهیزات صنایع پتروشیمی می‌باشد موردبررسی قرار گرفت. علاوه بر این، فناوری نوین لیزر شاک‌پینینگ به‌عنوان مهم‌ترین راه‌کار افزایش عمر قطعات مکانیکی نسبت به فناوری‌های موجود در کشور برای مدیران و کارشناسان این مجتمع نیز ارائه شد.

در حاشیه این نشست، چالش‌های مهم واحد MEG پتروشیمی در خصوص استفاده از آنالایزرها و همچنین فناوری لیزر «شاک‌پینینگ» توسط کارشناسان مکانیک مطرح و ضمن استقبال از این فناوری‌ها،‌ قرار بر برگزاری جلسات فنی با حضور کارشناسان مجتمع و مدیرعامل شرکت بیناب‌سنجش دماوند در پارک فناوری پردیس معاونت علمی شد.

در همین راستا، پارک فناوری پردیس معاونت علمی با برگزاری نشست‌های تخصصی و پذیرش مسئولیت حقوقی و مالی، نقش مهمی در ایجاد این حلقه ارتباطی و توسعه بازار محصولات و توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان و رفع نیاز صنعت را ایفا کرده است.

در این نشست، شرکت پتروشیمی مروارید نیازهای فناورانه خور را به مرکز تجاری‌سازی اعلام کرد و قرار است این مرکز پس از شناسایی و ارزیابی شرکت‌های مرتبط، نشست تخصصی دوم را در حوزه‌های مختلف فناوری برنامه‌ریزی و اجرای دو طرح لیزر شاک‌پینینگ و فناوری NDIR در تشخیص ذرات نیز، در دستور کار قرار بدهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 989287

وب گردی

وب گردی