آشکارساز استرس نوری و پهنای باند چیست؟

آشکارساز استرس نوری با حساسیت بالا و پهنای باند وسیع، در روش های تصویربرداری نوری صوتی کاربرد دارد، که این بهره مندی از معایب و مزایایی برخورداری است.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، روش تصویربرداری پالسی نوری صوتی با کاربرد وسیع در پزشکی، روشی است که در آن امواج ترموالاستیک فراصوتی بر اثر جذب پالس های نوری در رنگدانه ها ایجاد می شوند. ویژگی قابل توجه تقویت پارامتری، امکان تقویت پالس‌هایی با پهنای باند بالا است، که برای تقویت پالس‌های بسیار کوتاه مناسب است. این روش از معایب و مزایایی برخوردار است که در این گزارش به آن میپردازیم.

بارگیری گرمایی
تقویت پالس‌های نوری با پهنای باند بالا در بخش بارگیری گرمایی دچار ضعف‌هایی است، به طور مثال بارگیری گرمایی در محیط بهره این سیستم‌ها تا بالاترین نرخ تکرار پالس بسیار ناچیز است، چراکه برخلاف محیط های بهره در لیزرهای حالت جامد معمول، انرژی ذخیره نمی‌شود و تبدیل انرژی از پمپ به ایدلر و باریکه سید یک اثر آنی است، این ویژگی جزء مهم‌ترین تفاوت تقویت پارامتری نسبت به دیگر تقویت‌کننده‌های لیزری است که از گرم شدن محیط تقویت‌کننده و آثار تخریبی آن جلوگیری می‌کند.


موج ایدلر
مزایای بهره مندی تقویت پالس‌های نوری با پهنای باند بالا به این صورت است که می‌توان در بسیاری از کاربردها موج ایدلر تولیدشده را در فرایند تقویت پارامتری و کاربردهای دیگر نیز استفاده کرد.


گسیل پس‌زمینه
گسیل پس‌زمینه که گسیل فلورسانس پارامتری نوری تقویت‌شده نیز نامیده می‌شود به علت شدت پمپ بالا در فرآیند opa تولید می‌شود که جزء معایب این روش به شمار می‌رود، این گسیل خود به خودی تقویت‌شده ase در تقویت‌کننده لیزر حالت جامد است.


الزامات پرتو پمپ
به دلیل وابستگی مستقیم بهره پارامتری به باریکه پمپ این مؤلفه باید بسیار دقیق موردبررسی قرار گیرد، هم زمانی ورود باریکه‌ها در محیط تقویت‌کننده از جمله چالش‌های بسیار مهم این فرآیند است.
نوسانات انرژی خروجی و کیفیت پروفایل فضایی سیگنال تقویت‌شده در این فرآیند نیز مستقیما وابسته به نوسانات پمپ بوده و پایداری نزدیک به پایداری پالس پمپ دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 989289

وب گردی

وب گردی