بخش عمده مطالبات شهرداری از دولت توسط سازمان حسابرسی کشورتایید شد

شهردار تهران از ورود سازمان حسابرسی کل کشور به موضوع مطالبات شهرداری از دولت خبر داد و گفت: خوشبختانه بخش عمده ای از طلب شهرداری تهران به تایید سازمان حسابرسی کل کشور رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، پیروز حناچی در حاشیه دومین همایش «تهران هوشمند» با حضور در جمع خبرنگاران، یک شهر خلاق را نیازمند سامانه ها و زیرساخت‌هایی دانست که به گفته او هم اکنون پایه های آن در شهرداری تهران فراهم شده است.

وی با بیان اینکه تا ۱۵ سال قبل نمی توانستیم به این محکمی صحبت از شهر هوشمند کنیم، گفت: در آن زمان خدماتی که امروز به شهروندان از طریق سامانه های اینترنتی و به صورت دیجیتال ارایه می کنیم، امکان پذیر نبود، البته این فقط قدم نخست است.

به گفته شهردار تهران؛ قدم بعدی، هوشمندی در این زمینه است؛ یعنی با استفاده از پایه و اساس دیجیتال و پردازش داده ها، بزرگ کردن بانک‌های اطلاعاتی و هوشمند کردن آن ها بتوانیم شرایط بحرانی خود را قبل از آنکه به بحران برسیم تشخیص دهیم و برای آن برنامه ریزی کنیم.

حناچی با بیان اینکه بسیاری از خدمات و سرویس هایی را که مردم روزانه استفاده می کنند باید از طریق این سامانه ها ارایه دهیم، گفت: باتوجه به مشکلاتی که پیش روی ما است و تجربیاتی که از گذشته کسب کردیم، راهی جز این نداریم که با استفاده از استارت آپ هایی که جوانان خلاق در سطح کشور ایجاد می کنند، در این حوزه فعالیت کنیم.

وی بر لزوم حمایت شهرداری تهران و دولت از جوانان و کسانی که در حوزه استات آپ فعالیت دارند، تاکید کرد و آن را منتج به ارایه خدمات بهتر و کم هزینه تر به شهروندان دانست.

شهردار تهران درباره برنامه‌های خود برای پایتخت هم توضیح داد: همان طور که قبلاً هم تاکید کردم، بر اساس شعار «تهران شهری برای همه» حرکت خواهیم کرد. به این معنی که گردش اطلاعات و از همه مهم تر خدمات دهی به شهروندان از شمال تا جنوب شهر به طور یکسان و برابر انجام می شود. به طور حتم، این امر موجب می شود تا همه بتوانند از خدمات شهرداری به طور برابر استفاده کنند.

حناچی مدیریت شهر را نیازمند دانایی و توانایی و هوشمندسازی عنوان کرد و گفت: در کشور ما اطلاعات در چنبره اتاق ها و یا کشوی میزها نگهداری می شود. بنابراین این اطلاعات را باید به داده های مشترک تبدیل کنیم و در قدم بعدی با هوشمندی بتوانیم آینده را با این اطلاعات پیش بینی کنیم.

شهردار تهران درباره شرایط مالی و مطالبات این نهاد هم اظهار کرد: خوشبختانه بخش عمده ای از طلب شهرداری تهران به تایید سازمان حسابرسی کل کشور رسیده است و امیدواریم با همکاری همکارانمان این مشکل را به طور کل رفع کنیم.

او درباره رقم دقیق طلب شهرداری که به تایید سازمان حسابرسی رسیده است هم توضیح داد: این مطالبات مربوط به یک سرفصل خاص نیست، اما رقم قابل قبولی است و امیدواریم تا پایان امسال پرداخت شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 989306

وب گردی

وب گردی