رشد ۴۶ درصدی تعداد گردشگران ترکیه‌ای به ایران

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران از رشد ۴۶ درصدی سفر گردشگران ترکیه‌ای به این کشور طی ۷ ماه گذشته خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز ولی تیموری، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران در گفت‌وگو با آناتولی با اعلام آمار گردشگران خارجی در 7 ماه سال 97 در این کشور گفت: تعداد گردشگران ترکیه‌ای در ایران امسال 46 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه گردشگران ترکیه ای رتبه پنجم در بین گردشگران کشورهای منطقه به ایران را دارند، گفت: این تعداد از گردشگران ترکیه‌ای، نسبت به تعداد مسافرت ایرانی‌ها به ترکیه قابل مقایسه نیست.

در 7 ماهه نخست امسال 483 هزار و 302 گردشگر ترک به ایران سفر کرده است. در 12 ماه سال گذشته این رقم 573 هزار و 489 نفر بوده است. همچنین آمار سال 95 نشان می‌دهد که 444 هزار و 200 گردشگر ترک به ایران سفر کرده بودند.

به گفته تیموری، گردشگران عراقی با جمعیت دو میلیون نفری در صدر گردشگران خارجی به ایران هستند.

در بین کشورهای منطقه نیز بعد از عراق گردشگران کشورهای آذربایجان، افغانستان، ترکیه و پاکستان به دلایل زیارتی، فرهنگی و سلامت به ایران سفر کرده‌اند.

این مقام مسئول ایرانی اعلام کرد: مجموع گردشگرانی که از ابتدای امسال تا پایان مهرماه 97 به ایران سفر کرده‌اند به چهار میلیون و 739 هزار و 413 نفر رسیده است.

تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 989322

وب گردی

وب گردی