ضربه ای بی سابقه به پروژه شبح آمریکا

منابع خبری کشور انگلیس از ایرادی اساسی در جنگنده های پیشرفته اف 35 آمریکا خبر دادند که بر اساس آن پوشش حفاظتی روی این جنگنده که باعث مخفی شدن آن از دید رادارهای دشمن می شد، زودتر از پیش بینی های انجام شده ساییده می شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری اسکای نیوز، جنگنده های پیشرفته اف 35 آمریکا که به شبح نیز شهرت دارند و قیمت هر کدام از آنها به 135 میلیون دلار می رسد، پس از آن که ایرادی خطرناک در یکی از مهم ترین مزایای آن ایجاد شده است، ضربه ای بزرگ متحمل گردیده است، مساله ای که ورود عملیاتی این جنگنده برای خدمت در ارتش انگلیس را تهدید می کند.

روزنامه سان انگلیس اعلام کرد پوشش بیرونی این جنگنده که باعث می شود از دید رادارهای دشمن مخفی بماند و آن را به گران‌ترین جنگنده جهان تبدیل کرده است زودتر از پیش بینی های انجام شده ساییده شده و از بین می رود و باید پس از انجام هر عملیات نظامی تعویض شود.

با وجود آن که این پوشش باعث می شود رادارهای دشمن نتوانند اف 35 را هدف قرار دهند به مشکلی بزرگ تبدیل شده و سریع تر از آنچه پیش بینی می شد، فرسوده می‌شود.

یک منبع در نیروی هوایی ارتش انگلیس به روزنامه ساندی اکسپرس گفت: باید این مشکل پیش از ورود اف 35 به خدمت در نیروی هوایی حل شود.

این در حالی است که نایب رئیس شرکت لاکهید مارتین سازنده این جنگنده اعلام کرد: این ایراد عمدی نبوده و اقدامات لازم برای رفع مشکل این پوشش انجام خواهد شد.

در ماه گذشته میلادی کشور انگلیس اعلام کرد ناوگان هوایی خود را با 17 فروند جنگنده اف 35 آمریکا تقویت خواهد کرد.

گوین ویلیامسون وزیر دفاع انگلیس گفت: جنگنده های جدید که سرعت آنها به 1200 کیلومتر در ساعت می رسد بین سال های 2020 تا 2022 تحویل داده می شوند.

روزنامه انگلیسی زبان سان تاکید کرد که ویلیامسون و استیون هیلر فرمانده نیروی هوایی انگلیس قبلاً از وجود چنین مشکلی اطلاع داشته اند.

جنگنده نسل پنجم اف 35 دارای سه نسخه است:

1- اف 35 ای که عملیات پرواز و فرود را مانند دیگر هواپیماها به طور عادی انجام می دهد.

2- اف 35 بی که قابلیت پرواز و فرود به طور عمودی را دارد.

3- اف 35 سی که برای خدمت روی ناوهای هواپیمابر استفاده می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 989327

وب گردی

وب گردی