فرهنگ، رکن اصلی جامعه و دانشگاه است

دبیر جشن بیست سالگی کانون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: فرهنگ رکن اصلی جامعه و دانشگاه است، دانشگاه پیشرفته دانشگاهی‌ست که در ابعاد فرهنگی پیشرو باشد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، احسان محمدی، دبیر جشن بیست سالگی کانون های فرهنگی دانشگاه تهران در جشنی که امروز برگزار شد، اظهار داشت: ابتدا به مقامات، اصحاب فرهنگ و رسانه و تمام میهمانان عزیز خیر مقدم می گویم. همچنین روز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی را تبریک عرض می کنم. دکتر محمدی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر سرسنگی، معاون فرهنگی دانشگاه تهران و مدیران محترمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هم در جمع ما حضور دارند.
وی ادامه داد: فرهنگ، رکن اصلی دانشگاه و جامعه است. دانشگاه پیشرفته، دانشگاهی است که در ابعاد فرهنگی پیشرو باشد. دانشگاه تهران در تربیت دانشگاهیان فرهنگی و فرهیخته عملکرد بسیار خوبی داشته است.
محمدی تصریح کرد: کانون های فرهنگی دو فلسفه را دنبال می کنند که شامل ارزش آفرینی و حرفه است. باید ارزش های فرهنگی و اخلاقی را ترویج داد. همین که گروهی دانشجو گرد هم جمع می‌شوند و مسئولیت پذیری، گفت و گو، احترام، جامعه پذیری، نقدپذیری را تمرین می کنند از تاثیرات کانون‌های فرهنگی است.
وی افزود: در فلسفه دوم که بر مبنای تخصص و حرفه استوار است هم کانون ها نقش موثری را ایفا می کنند. در هیچ کدام از بخش های دانشگاه به اندازه کانون ها، ارزش ها پدیدار نمی شوند. در یک نگاه کلی، کانون ها که در سال ۱۳۷۷ پایه گذاری شدند و فراز و فرودی را تجربه کردند. تا نیمه اول دهه ۸۰، دوران پرفروغ کانون ها بود؛ اما از این تاریخ به بعد تا اوایل دهه ۹۰، کانون ها پویایی لازم را نداشتند.
محمدی تاکید کرد: از ابتدای دهه ۹۰ تلاش ها برای بازسازی کانون ها انجام شد و در سال ۱۳۹۴ بعد از ۱۴ سال دوباره شاهد جشنواره کانون ها بودیم. به رغم محدودیت های وصف ناپذیر در بحث منابع مالی، با استفاده از نیروهای پرتلاش توانستیم جشن ۲۰ سالگی کانون های فرهنگی دانشگاه تهران را برگزار کنیم.

ادامه دارد.

کد خبر: 989329

وب گردی

وب گردی