خواستار تحقق ایده دانشگاه اجتماعی هستیم

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: می خواهیم ایده دانشگاه اجتماعی تحقق پیدا کند و دانشجویان بتوانند در زوایای مختلف جامعه کنکاش کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدهادی عسگری، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در جشن بیست سالگی کانون‌های فرهنگی دانشگاه تهران اظهار داشت: به عنوان مجموعه‌های کنش‌گر بیش از هر چیز به دانشگاه اجتماعی نیاز داریم تا بتوانیم کمک حال دولت باشیم. ما باید به دولت در حل مشکلات موجود کمک کنیم.

وی ادامه داد: دانشگاه باید به عنوان خِرد منفصل جامعه، مشکلات جامعه را شناسایی کرده و دولت را راهنمایی کند. کانون های فرهنگی مکانی برای تعقل هستند و می توانند به استدلالی شدن دانشگاه‌ها کمک کنند.
عسگری خاطرنشان کرد: دانشگاه ادامه دهنده مقاطع تحصیلی گذشته نیست و خودش یک زیست‌جهان است. وجه مشخص دانشگاه ها، زیست دانشجوست که مبتنی بر پویش و جوشش دانشجوست. در حوزه ستاد فرهنگی وزارت علوم بر پایه میراث گذشته توانستیم چند کار خوب را به سرانجام برسانیم. خوشبختانه «رویش دانشگاهی» به صورت جدی پیگیری می شود و در اسفند ماه نیز جشنواره رویش را خواهیم داشت.
وی افزود: همچنین جشنواره حرکت را برگزار و دو ایده را پیگیری کردیم. می خواهیم ایده دانشگاه اجتماعی تحقق پیدا کند و دانشجویان بتوانند در زوایای مختلف جامعه، کنکاش کنند. از ظرفیت ملی می توان استفاده کرد تا کانون های فرهنگی، شکل صنفی پیدا کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 989331

وب گردی

وب گردی