جزئیات ابتکار عمل گریفیث منتشر شد

یک رسانه عربی از ارائه طرحی درباره یمن از سوی نماینده سازمان ملل متحد در امور این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، شبکه الجزیره اعلام کرد به طرح چارچوب سیاسی و امنیتی دست یافته است که مارتین گریفیث نماینده سازمان ملل در امور یمن ارائه کرده است.

این شبکه افزود این طرح تدابیر امنیتی و سیاسی را بر اساس سازوکار زمان بندی برای توقف درگیری در یمن و حفظ روابط با کشورهای همسایه مشخص می‌کند.

به گزارش الجزیره، بر اساس طرح گریفیث، توافق درباره تدابیر سیاسی و امنیتی و توافق انتقالی به عنوان یک بسته واحد ارائه خواهد شد.

الجزیره آورده است : «طرح گریفیث دربرگیرنده اقدامات مشخص به شکل زمان بندی برای عقب نشینی گروه های شبه نظامی و یگان‌ها از مواضع خود با نظارت یک کمیته نظامی و شامل سازوکارهای تسلیم سلاح سنگین به دولت از جمله موشک‌ها و پهپادها می‌شود»

طرح نماینده سازمان ملل بر توقف کامل درگیری‌ها و پایان دادن به جنگ در یمن و مناطق مرزی با عربستان تصریح می‌کندشامل تدابیر سیاسی برای دوره انتقالی متکی بر شراکت و همکاری از جمله قوه مجریه بر اساس سازوکارهای مشخص است

بر اساس این گزارش، این طرح بر احترام به چرخش قانونی قدرت و برچیدن تمام موانع پیش روی نهادهای دولتی تاکید می‌کند.

بر اساس گزارش الجزیره، ابتکار عمل گریفیث همچنین بر همه پرسی درباره قانون اساسی و برگزاری انتخابات تاکید می‌کند که پایان مرحله انتقالی را بر اساس سقف زمانی مشخص تشکیل خواهد داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 989339

وب گردی

وب گردی