آیت الله اختری: دانشمندان جهان اسلام، علوم اسلامی را در متن رشته های دانشگاهی قرار دهند

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: مسئولیت دانش پژوهان و دانشمندان جهان اسلام این است که دروس اسلامی را در جهت روشنگری جوامع بین المللی  در متن تمامی رشته های دانشگاهی قرار دهند.

آیت الله محمد حسن اختری دبیرکل مجمع جهانی محبان اهل بیت(ع) در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره وظایف دانشگاه های کشورهای اسلامی در راستای روشنگری مبانی حقیقی اسلام اظهار داشت: مراکز علمی ، موسسات پژوهشی و به طور کلی ریشه علوم، از آموزه های اهل بیت عصمت و طهارت(ع) سرچشمه گرفته و همواره یکی از مسائل مهم مورد توجه تمامی اندیشمندان و موسسات آموزشی در سراسر جهان، توجه به مسائل انسانی و اخلاقی است.

وی افزود: از آن جا که دین سرچشمه زلال مسئله انسانیت، اخلاق و تعامل است از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و لذا دانشگاه های جهان اسلام بایستی به این مسائل و مسئله دینداری توجه ویژه ای داشته باشند.

اختری ادامه داد: امروز مسئولیت دانش پژوهان و دانشمندان جهان اسلام این است که دروس اسلامی را در جهت روشنگری جوامع بین المللی در متن تمامی رشته های دانشگاهی قرار دهند و این دروس را به عنوان مواد درسی در رشته های مختلف مورد توجه بیشتری قرار دهند. نتیجه این اقدام، رشد انسانیت و تربیت دینی خواهد بود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت تاکید کرد: آموزه های اسلامی می تواند علوم دیگر را در مسیر صحیح و انسانی قرار دهد؛ تمامی علوم تجربی و فنی که امروز در دنیا وجود دارد، زمانی در مسیر صحیص قرار می گیرند که در خدمت انسان باشند و به رشد انسانیت کمک کنند. در غیر این صورت به ابزاری برای جنایت و خون ریزی در دنیا تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 989352

وب گردی

وب گردی