باکتری ها چگونه از سیستم ایمنی فرار می کنند؟

دانشمندان اعلام کردند که سلول های بسیار مقاوم، از آنتی بیوتیک ها فرار و خود را پنهان می کنند و به همین دلیل سیستم ایمنی را تضعیف می کنند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از امپریال کالج لندن، زمانی که بدن عفونت می کند، برخی از باکتری ها غیر فعال می شوند یا اصطلاحا به حالت«استندبای» تغییر حالت می دهند.

در حال حاضر، محققان دریافتند که این سلول های مقاوم باکتریایی بعد از همه این اتفاقات غیرفعال نیستند، اما در واقع ماکروفاژها را از حالت یک پروتئین التهابی به غیرالتهابی تبدیل می کنند.

درشت‌خوارها یا ماکروفاژها (Macrophage) سلول هایی دارای قدرت بیگانه‌خواری هستند که سلول های فرسوده و بقایای سلولی را به درون خود کشیده و توسط آنزیم‌های لیزوزومی ازبین می‌برند. منوسیت ها با پدیدهٔ دیاپدز از خون خارج می‌شوند و وارد بافت‌ها می‌شوند و ماکروفاژها را به وجود می‌آوردند.

این مسئله سیستم دفاعی بدن را زمانی که به حالت عادی باز می گردد، در برابر باکتری های مهاجم جدید تضعیف می کند.

این تحقیق نشان می دهد که چرا بعد از درمان با آنتی بیوتیک ها عفونت دوباره ظاهر می شود زیرا با پنهان شدن در سلول هایی که باید آن ها را بکشند، در واقع فرار می کنند.

در واقع این تحقیق به طور بالقوه راه های جدیدی را برای یافتن راه های پاکسازی این سلول های باکتریایی از بدن و جلوگیری از عود عفونت باکتریایی ارائه می دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 989360

وب گردی

وب گردی