کریمیان: دانشگاه‌ها نقش بسزایی در تمدن سازی اسلامی بر عهده دارند

دبیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی گفت: فرهنگ سازی در امت اسلامی برای رسیدن به تمدن اسلامی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و دانشگاه ها در ارتباط با این موضوع و تمدن سازی می توانند نقش بسزایی ایفا کنند.

علی کریمیان دبیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره نقش دانشگاه های اسلامی در گسترش موازین اسلامی در جهان اظهار داشت: در این برهه زمانی، دانشگاه ها و مراکز علمی وظایف مهمی را بر عهده دارند و می توانند نقش بسزایی را در تبیین آموزه های دینی و اسلامی در جوامع بین المللی ایفا کنند.

وی افزود: از جمله مباحثی که در این راستا از اهمیت بالایی برخوردار است موضوع تولید دانش است؛ تقویت تولید دانش در جهان اسلام و پیدا شدن نقش دانشگاه های اسلامی در جهان، باعث قدرتمند شدن جهان اسلام خواهد شد.

کریمیان ادامه داد: یکی از مولفه های اصلی قدرت، دانش پژوهشی است که دانشگاه های جهان اسلام وظیفه مهمی را در راستای دانش پژوهی بر عهده دارند.

دبیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی با اشاره به دستاوردهای علمی دانشگاه های اسلامی تصریح کرد: تا این لحظه دانشگاه های جهان اسلام، دستاوردهای علمی خوبی داشته اند و لذا انتقال این تجارب و تبادلات علمی میان کشورهای اسلامی، موجب شکوفایی علمی جهان اسلام خواهد شد.

وی درباره لزوم فرهنگ سازی در امت اسلامی اذعان داشت: فرهنگ سازی در امت اسلامی برای رسیدن به تمدن اسلامی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و دانشگاه ها در ارتباط با این موضوع و تمدن سازی می‌توانند نقش بسزایی را ایفا کنند.

کریمیان با بیان این که یکی از مشکلات اصلی جهان اسلام، کادرسازی و نخبه‌پروری است خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها وظیفه مهمی در کادرسازی و نخبه‌پروری در جهان اسلام برعهده دارند و می توانند در این راستا اقدامات موثری را انجام دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 989362

وب گردی

وب گردی