چگونه می توان جلوی گسترش سریع سرطان را گرفت

برخی از تحقیقات جدید شاید بتواند پاسخگوی سوالات کلیدی درباره چگونگی پخش شدن سرطان در بدن بیماران باشد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محققان دانشگاه مک گیل به تازگی تحقیق خود بر روی یک ژن به نام EGFRvIIIکه در بیمارانی که به گلیوبلاستوما مبتلا هستند _ که بدخیم ترین نوع سرطان مغز است که به سرعت پخش می شود و به سختی درمان پذیر است _ انجام داده و به نتایج قابل توجهی دست یافته اند.

گلیوبلاستومای چندگانه که بیشتر در افراد بالغ بین سنین 45 تا 70 مرسوم و شایع است، در بین انواع سرطان کمترین نرخ شفا و بهبود بیماران را داراست. در این باره می توان گفت که علل دقیق به وجود آمدن گلیوبلاستوما هنوز برای پزشکان و محققان علوم پزشکی ناشناخته باقی مانده است.

این تیم تحقیقاتی کشف کرده اند که چگونه ژن هایی که به وجود آورنده سرطان هستند و به عنوان اونکوژن ها( ژن هایی که تحت شرایط خاص می توانند سلول ها را به تومورهای سرطانی تبدیل کنند )شناخته می شوند؛ مانند EGFRvIII که محتوای پیام هایی که بین سلول ها در جریان است، را تغییر می دهد.

سلول های سرطانی به صورت گروهی حمله می کنند اما برای این که عملکردشان تاثیرگذارتر باشد باید با یکدیگر ارتباط داشته باشند. در روش جدید دانشمندان کشف کردند که در صورت قطع کردن ارتباط و پیام رسانی بین این سلول ها روند گسترش آنها در بدن نیز کاهش محسوس داشته و یا متوقف می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 989378

وب گردی

وب گردی