تفاهم‌نامه همکاری به منظور گسترش صنعت ماهی در قفس منعقد شد

ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیطزیست معاونت علمی؛ به منظور گسترش صنعت پرورش ماهی در قفس و تقویت تعاونی های صیادی و توسعه اشتغال در این حوزه، تفاهم نامه مشترکی با سازمان شیلات به امضا رساند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، باهدف توسعه فناوری‌ها و انتقال دانش فنی طراحی سازه، مدیریت تولید و ساخت، استقرار قفس در دریا، تولید بچه ماهی همچنین روش‌های غذا دهی، همچنین مدیریت پرورش در سایت و ..... تفاهم نامه مشترکی میان ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیطزیست معاونت علمی و سازمان شیلات به امضاء رسید.

بر اساس این گزارش؛ ضرورت توجه به منبع ارزشمند دریا، سوق دادن جوامع صیادی از صید و صیادی به سمت آبزی پروری پایدار، ایجاد فرصت های جدید شغلی در زنجیره تولید ماهی در قفس، حفظ و افزایش ذخایر، توسعه پایدار زیست محیطی، تولید غذای سالم و افزایش بهره وری از دریا از جمله اولویت‌های این تفاهم‌نامه مشترک است.

از دیگر اولویت‌های این تفاهم‌نامه مشترک می‌توان به عملیاتی شدن سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در راستای طرح الگویی مزرعه پرورش ماهی در قفس با مشارکت شرکت های تعاونی صیادی، ایجاد واحد پرورش ماهی در قفس استان‌هایی همچون گیلان، مازندران، گلستان، خوزستان، بوشهر، هرمزگان وسیستان وبلوچستان اشاره کرد.


گفتنی است، این تفاهم‌نامه به گسترش صنعت پرورش ماهی در قفس با ایجاد طرح های الگویی و همچنین به بهرهگیری از ظرفیت‌ها، توانمندی ها، تجربه و امکانات داخلی و خارجی و تقویت تعاونی های صیادی و توسعه اشتغال منجر خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 989386

وب گردی

وب گردی