زیست‌فناوری کشاورزی به کمک محیط زیست و سلامت می‌آید

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی، گفت: زیست فناوری کشاورزی می تواند به حفظ محیط زیست و ارتقای سلامت در کشور کمک کند.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص ارتباط بین زیست فناوری کشاورزی و محیط زیست و سلامت، بیان کرد: زیست فناوری کشاورزی یکی از شاخه‌های علم کشاورزی است که با استفاده از تکنیک‌ها و ابزارهای علمی شامل مهندسی ژنتیک، روش‌های تشخیص مولکولی، مارکرهای مولکولی، واکسن‌ها و کشت بافت به تغییر در موجودات زنده یعنی گیاهان، حیوانات و میکروارگانیسم‌ها می‌پردازد.
وی افزود: با توجه به اینکه این علم پرکاربرد در دنیا تاثیر مستقیمی در حفظ محیط زیست و ارتقای سلامت دارد، ستاد برآن شد که نشست تخصصی زیست فناوری کشاورزی محیط زیست و سلامت را برگزار کند.
به گفته قانعی، ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی با همکاری مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران نشست تخصصی زیست فناوری کشاورزی محیط زیست و سلامت را برگزار می کند.
وی ادامه داد: محور های این نشست شامل «زیست فناوری و امنیت غذایی»، «محیط زیست و ایمنی زیستی»، «پاسخ به شبهات محصولات تراریخته» و «معرفی برنامه های حمایتی ستاد توسعه زیست فناوری در این حوزه» در این حوزه می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 989388

وب گردی

وب گردی