وجود نیروی ماهر صنایع دستی فرصتی برای توسعه اشتغال‎زایی است

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دشت‎آزادگان گفت: می‎توان با وجود نیروی ماهر صنایع دستی و ابزار مورد نیاز در منطقه در کنار تخصیص وام‎های بلندمدت، در توسعه فرصت‎های اشتغال‎زایی به موفقیت‎هایی دست پیدا کرد.

به گزارش ایسکانیوز، جلسهای با موضوع هماندیشی اشتغال و بررسی طرح کارورزی با حضور رئیس اداره کار و تعاون دشت‎آزادگان، علی عبیاوی سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دسومی نماینده اداره جهاد کشاورزی و دهیمی نماینده اداره صنعت و معدن دشت آزادگان در اداره کار و تعاون این شهرستان برگزار شد .

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دشت‎آزادگان با اشاره به این نشست گفت: در این جلسه درخصوص موضوعات مهم کارآفرینی و حمایت از اشتغال جوانان و تولیدات داخلی بخصوص صنایع دستی و گردشگری بحث و تبادل نظر شد.

او در ادامه تأکید کرد: میتوان با وجود نیروی ماهر صنایع دستی و ابزار مورد نیاز در منطقه همچنین با دادن مجوز پروانه اشتغال انفرادی و پروانه درقالب شرکت تعاونی و نیز تخصیص وامهای بلندمدت در توسعه فرصتهای اشتغالزایی به موفقیتهایی دست یابیم.

عبیاوی گفت: همچنین با وجود دشتهای سرسبز و وسیع شهرستان، جاده روان، اماکن تاریخی فراوان و آثار مناطق جنگی هشت سال دفاع مقدس در کنار جذب سرمایهگذاران خصوصی می‎توان در توسعه مناطق توریستی و جاذبههای طبیعی شهرستان موفق عمل و بسیاری از جوانان را صاحب کار کرد.

وی گفت: در این جلسه مقرر شد اداره میراث فرهنگی دشت‎آزادگان با دعوت از مالکان مجتمعهای رفاهی شهرستان و تشکیل جلسه با این عزیزان، توصیههای لازم در بکارگیری جوانان فارغالتحصیل رشتههای مرتبط و استفاده از مزایا و امتیازات طرح کارورزی فارغ التحصیلان را به آنان ابلاغ کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 989390

وب گردی

وب گردی