بخش اعظمی از پیشرفت علمی کشور مدیون دانشگاه آزاد اسلامی است

دانشجوی برگزیده دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اگر دانشگاه آزاد اسلامی شکل نمی‌گرفت در حوزه علم، آگاهی و علم‌اندوزی کشور دچار نقصان بود و ظرفیت دانشگاه‌های دولتی کارآمد نبود.

ضرغام پرنیان دانشجوی مقطع دکتری رشته اندیشه سیاسی دانشگاه آزاد همدان در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز در همدان گفت: بنده به لطف خدا و به خاطر فعالیت‌های جهادی و فرهنگی توانستم به‌عنوان دانشجوی برگزیده در دانشگاه آزاد اسلامی معرفی و مورد تقدیر رئیس این دانشگاه قرار گیرم.

وی افزود: بیش از 10 سال است بنده به‌ عناوین‌ مختلف همچون عضو شورای مشورتی مرکز مطالعات راهبردی و هدایت حرکت‌های جهادی کشور، مسئول برگزاری اردوهای جهادی تجمیعی استان لرستان، مسئول اعتقادی و فرهنگی اردوهای جهادی لرستان در اردوهای تجمیعی مسئول نظارت و ارزشیابی اردوهای جهادی، تشکیل گروه جهادی مریدان ولایت، ارتباط مستقیم با اردوهای جهادی دارم.

پرنیان با اشاره به اینکه وی ریاست مجمع اعتلای سازندگی گروه‌های جهادی استان لرستان را داشته گفت: ثمره این مجمع ساخت پنج مسجد بانام صاحب‌الزمان در استان لرستان و استان همدان، ساخت چندین سرویس بهداشتی و حمام در مناطق محروم لرستان و همدان، ساخت و مرمت پنج حسینیه در مناطق محروم لرستان، مرمت بقعه امامزاده بدیع‌الزمان در نهاوند، مرمت چهار منبع آب آشامیدنی در دور دسترس ترین مناطق محروم استان‌های لرستان است.

پرنیان اظهار کرد: در کنار برنامه‌های عمرانی برگزاری 21 یادواره شهدا روستاهای مناطق محروم در ایام اردو ، رسیدگی به مشکلات درمان بیش از صد نفر از افراد بی‌بضاعت مناطق محروم به‌صورت رایزنی با مسئولین علوم پزشکی و خیرین سلامت که پنج نفر از آنها هزینه‌های درمانشان بالای ۵0 میلیون ریال بوده است از دیگر اقدامات بنده در ارودهای جهادی است.

دانشجوی نمونه دانشگاه آزاد گفت: سابقه عضویت در هسته مرکزی کرسی‌های آزاداندیشی سازمان بسیج دانشجویی کشور، دبیر کرسی های آزاداندیشی ناحیه دانشجویی لرستان و دبیر تشکل‌های دانشجویی لرستان در کرسی‌های آزاداندیشی از سوابق دیگر این دانشجوی برگزیده دانشگاه آزاد اسلامی همدان در سطح کشور است.

وی که سوابق بسیاری در قالب فعالیت‌های فرهنگی دارد، افزود: اگر دانشگاه آزاد اسلامی شکل نمی‌گرفت قطعاً جامعه در حوزه آگاهی و علم‌آموزی به بلوغ امروزی نمی‌رسید و پیشرفت علمی جامعه مدیون دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی گفت: متأسفانه یک رویکرد خودکامگی در سال‌های گذشته فعالیت این شجره طیبه انقلاب اسلامی را به حاشیه برد و اگر فضایی که در آن روزها شکل گرفت تشکیل نمی‌شد امروز وضعیت اقتصادی و فرهنگی جامعه بسیار فراتر از وضع موجود بود.

دانشجوی دکترای رشته اندیشه سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی همدان اظهار کرد: اگر جریان‌های سیاسی در دانشگاه حاکم شود علم و توسعه به بیراه خواهد رفت و هیچ رویکرد مثبتی در دانشگاه‌ها اتفاق نخواهد افتاد.

این فعال دانشجویی گفت: اگر در چهارچوب گفتمان انقلاب اسلامی به‌ صورت جهادی و انقلابی در دانشگاه آزاد اسلامی حرکت می‌کردیم امروز نباید دل‌نگران عدم حضور دانشجویان در این دانشگاه بودیم و به‌طورقطع و یقین دانشگاه آزاد اسلامی برای ادامه تحصیل انتخاب هر ایرانی بود.

پرنیان تأکید کرد: اگر نگاه سلیقه‌ای وابسته به هر جریان وجود داشته باشد، کارکردهای اصلی دانشگاه آزاد اسلامی با مشکل مواجه می‌شود؛ اما امروز اگر ما اعتقاد داریم رشد علمی و حرکت جهادی باید طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در دانشگاه شکل بگیرد باید تمام زیرساخت‌های لازم برای تحقق این آرمان را فراهم‌ سازیم.

وی تصریح کرد: در حوزه کارهای فرهنگی و اعتقادی دانشگاه آزاد اسلامی به یکی از ارکان فرهنگی جامعه تبدیل‌شده به‌طور مثال در مباحث اردوهای جهادی در دانشگاه آزاد اسلامی در هر استان بیش از ۱۰ تا ۱۵ گروه جهادی فعالیت می‌کند که این آمار در دانشگاه‌های دولتی دو تا سه گروه است و این فرصتی بی‌نظیر است برای توسعه فرهنگ غنی اسلامی است.

پرنیان با اشاره به گفت‌و‌گوی خصوصی با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و دغدغه ایشان به‌عنوان انتخاب اول دانشگاه آزاد اسلامی خانواده‌های ایرانی گفت: دکترطهرانچی دارای روحیه جهادی است و این نگاه عالمانه و خردمندانه می‌تواند به واقعیت تبدیل شود؛ اما اگر می‌خواهیم انتخاب اول خانواده‌ها باشیم باید به کیفیت و ارتقاء سیستم سازمانی توجه ویژگی کنیم.

وی تصریح کرد: این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که در دو بعد جهادی عمل کنیم اول ساختار کیفی آموزش دوم رفع دغدغه ای درون‌سازمانی دانشگاه آزاداسلامی نسبت به ارتقاء حقوق و مزایای کارمندان و اعضای هیأت علمی و استادان با توجه به فاصله حقوقی با استادان و کارمندان دیگر دانشگاه‌ها، ساعات کاری کارمندان دانشگاه آزاد چند ساعت بیشتر از دیگر ادارات دولتی است.

پرنیان تصریح کرد: ان‌شاءالله به‌زودی تشکیل گروه جهادی (وهب) دانشگاه آزاد اسلامی همدان شکل خواهد گرفت و خدمات فرهنگی و عمرانی را ارائه خواهد کرد.

کد خبر: 989391

وب گردی

وب گردی