برومند: توجه به مباحث پژوهشی در سنین پایه ضروری است/ حمایت از مدارس پژوهش محور دانشگاه آزاد اسلامی

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: طرح راه اندازی مدارس نانو و خلاقیت توسط دانشگاه آزاد اسلامی، طرح خوبی است و باعث می‌شود دانش آموزان در نوجوانی در حوزه‌هایی تفکر و فعالیت داشته باشند که ما فکر می کنیم تنها دانشمندان باید نسبت به چنین مسائلی ورود پیدا کنند؛ اما این ایده صحیح نیست. دانش آموزان نیز دارای ایده های خیلی خوبی در حوزه پژوهشی هستند.

دکتر مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با تاکید بر ضرورت ایجاد مدارس پژوهش محور در زمینه راه‌اندازی مدارس ویژه نانو و خلاقیت در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: من خیلی خوشحال می شوم تمامی مجموعه‌های فعال در بخش پژوهش و فناوری، برنامه های جدیدی را ارائه دهند.

وی ادامه داد: در حوزه پژوهش، هر چه در سنین کمتر ورود کنیم، مطلوب‌تر است؛ زیرا می توانیم پژوهشگران و نخبگان علمی خود را خیلی زودتر پیدا کنیم.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: روز شنبه 24 آذر ماه، روز پژوهش، فناوری، مدرسه و دانشگاه نامگذاری شده است، ما در این روز مایل بودیم که دانش آموزان ما با فضای دانشگاه و محیط های تحقیقاتی زودتر از اخذ دیپلم آشنا شوند و پس از آن به دانشگاه ورود پیدا کنند.

وی اظهار داشت: طرح راه اندازی مدارس نانو و خلاقیت توسط دانشگاه آزاد اسلامی، طرح خوبی است و باعث می‌شود دانش آموزان در نوجوانی در حوزه هایی تفکر و فعالیت داشته باشند که ما فکر می کنیم تنها دانشمندان باید نسبت به چنین مسائلی ورود کنند؛ اما این ایده صحیح نیست، دانش آموزان نیز دارای ایده‌های خیلی خوبی در حوزه پژوهشی هستند.

وی در زمینه فعالیت دانش آموزان در هفته پژوهش بیان کرد: دبیرخانه عتف مسابقه ای در بحث کاریکاتور، عکس و انیمیشن ترتیب داده بود و مراسم اختتامیه آن در هفته پژوهش برگزار می شود، بخش قابل توجهی از دستاوردهای این مسابقه توسط دانش آموزان کم سن و سال ارائه شده بود.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در پایان تاکید کرد: مشاهده استقبال دانش آموزان در تهیه آثار لذت بخش است، طبیعتا انتظار می‌رود چنین دانش آموزانی به محض ورود به دانشگاه از جمله نخبگان علمی کشور باشند.

خبرنگار: نیوشا یعقوبی

انتهای پیام/

کد خبر: 989410

وب گردی

وب گردی