پاناما؛ شاهراه قاچاق مواد مخدر

در سال های اخیر، کشور پاناما به دروازه ای برای قاچاقچیان مواد مخدر تبدیل شده و دولت این کشور در مهار و مبارزه با این معضل همچنان ناامیدانه در حال تلاش است. «دوربین بر دوش» هیسپان تی وی این سوژه را به تصویر کشیده است.

به گزارش سرویس فرهنگی ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، برنامه «دوربین بر دوش» این شبکه این هفته به دو سوژه « کاروان مهاجران آمریکای لاتین به ایالات متحده» و « مشکلات پاناما در قاچاق مواد مخدر» پرداخته است.
در نخستین گزارش این برنامه مشکلات مهاجرانی از کشورهای آمریکای مرکزی که قصد رفتن به ایالات متحده را داشتند، بررسی و به تصویر کشیده می شود. این کاروان، در حال عبور از مرز جنوبی مکزیک، توسط نیروهای دولتی این کشور سرکوب شده و آن ها به ناچار به مکزیکو سیتی می روند تا خواستار امنیت و برخورد رفتار انسانی مناسب با آن ها شده تا حق مهاجرت به ایالات متحده را بدست آورند. مهاجران به دنبال گرفتن حقوق خود هستند، در حالی که ریشه های مشکلی که آنها را مجبور به ترک کشور خود می کنند، مانند خشونت، نافرمانی و نابرابری اجتماعی، از سوی دولت های منطقه تحت درمان قرار نمی گیرد. مسائلی که زیر ذره بین این بخش از برنامه قرار دارد.
مشکلات کشور پاناما در کنترل و مبارزه با قاچاق مواد مخدر، سوژه بعدی این برنامه است. در پاناما، میلیاردها دلار برای تقویت، تجهیز و تفتیش نهادهای پلیس، نیروهای مرزی، دریایی و هوایی سرمایه گذاری شده است، اما این مشکل همچنان مثل قبل و یا بدتر شده است. خوان کارلوس واره، رئیس جمهور پاناما در اظهارات خود به رسانه های محلی گفت که در سال جاری 70 درصد از قتل های این کشور با جرایم سازمان یافته و قاچاق مواد مخدر مرتبط بوده است و مانند دولت های قبلی، اشاره کرد که گروه های جنایتکار همچنان از کشور ما برای قاچاق مواد مخدر استفاده می کنند و در برنامه بدانها پرداخته می شود.
برنامه «دوربین بر دوش» (Camara al Hombro) چهارشنبه شب هر هفته ساعت 00:30 بامداد به وقت تهران به روی آنتن می رود و بازپخش آن همان روز ساعت 13:03 است.

کد خبر: 989414

وب گردی

وب گردی