وضعیت اعزام های عتبات عالیات راضی کننده نیست

نماینده ولی در امورحج و زیارت وضعیت اعزام های عتبات را راضی کننده ندانست و تصریح کرد: زائران ایرانی باید با عزت به این سفربروند و از رفاه و آسایش لازم برخوردار باشند.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام سید علی قاضی عسکرکه امروز درجمع کارکنان سازمان حج و زیارت وبعثه مقام معظم رهبری سخن می گفت، افزود: برادرانی که درگذشته دراین حوزه مسئولیت پذیرفتند؛ با قصد خیرتلاش کردند و در شرایط کنونی نیز باید با تلاش مضاعف شما عزیزان و سایر نهادهای همکار نواقص و کاستی ها برطرف شود و با مدیریت آقای رشیدیان؛ رئیس جدید سازمان حج و زیارت به جلو گام برداریم.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه در سال های گذشته هرسال حدود ۸۶ هزار حاجی، صدها هزارعمره گزار، 2 میلیون زائر اربعین و نزدیک به یک میلیون زائر عتبات عالیات داشته ایم واگر سفرسوریه هم راه بیفتد، زائران حرم حضرت زینب هم به آن اضافه خواهند شد، گفت: سازمان حج و زیارت و بعثه رهبری ازبیشترین ظرفیت برای برای برنامه ریزی سفر معنوی این جمعیت انبوه برخوردارند و باید در جهت هر چه بهتر اداره شدن آنها و جلب رضایت زائران بیشترین تلاش را به عمل آورند.

حجت‌الاسلام قاضی عسکردرادامه وضعیت اعزام های عتبات را راضی کننده ندانست و در عین حال تصریح کرد: زائران ایرانی باید با عزت به این سفربروند و از رفاه و آسایش لازم برخوردار باشند.

وی ابرازامیدواری کرد با تلاش رئیس جدید سازمان حج و زیارت مشکلات حوزه عتبات حل وگام های جدیدی دراین حوزه برداشته شود.

زائران ایرانی باید با عزت به این سفربروند و از رفاه و آسایش لازم برخوردار باشند

نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت رسیدگی به شکایات مردمی را موجب دلگرمی زائران دانست و پیشنهاد کرد از ظرفیت و توانمندی ۲۵۰۰ دفتر خدمات زیارتی در کشور برای سازماندهی سفر حدود 2 میلیون عراقی که سالانه به ایران سفر می کنند، استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه طرح تعالی حج به عنوان سند بالادستی تهیه شده و می تواند برای رونق بخشیدن وایجاد تحول دراین حوزه مورد استفاده قرار گیرد، خواستار سرعت بخشیدن به راه اندازی ترمینال حج در شهر فرودگاهی تهران و فراهم کردن امکان خرید حجاج از بازار داخلی شد.

سرپرست حجاج ایرانی ضمن مقایسه قیمت ارز به هنگام ثبت نام حج تمتع درسال ۸۵ و امروز، گفت: درحال رایزنی هستیم تا افت پولی که دربازار ایجاد شده و مردم هم مقصر نبودند به نوعی در برنامه ریزی ها دیده شود.

نماینده ولی فقیه تصریح کرد: همه موظفند به رئیس جدید سازمان حج وزیارت کمک کنند و مجموعه حج و زیارت ودستگاه های همکار دست دردست یکدیگر کارها را بهتر از گذشته جلو ببرند.

هرسال حدود ۸۶ هزار حاجی، صدها هزارعمره گزار، 2 میلیون زائر اربعین و نزدیک به یک میلیون زائر عتبات عالیات داشته ایم

حجت‌الاسلام قاضی عسکراز آقای رشیدیان به عنوان فردی توانمند، متواضع، پاکدست و خوش فکر یاد کرد و گفت: ایشان در طول چهل سال گذشته در سطح مدیریت کلان کشور حضور داشته و فردی آینده نگر است و با توجه به شناخت، تلاش و پشت کار آقای رشیدیان، امید است در این حوزه کارهای مهم و اثر بخشی انجام شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 989432

وب گردی

وب گردی