نوآوری همراه با تعالی معنوی محور برنامه های دانشگاه آزاد اردبیل است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل نوآوری و مساله گرایی همراه با تعالی معنوی را محور فعالیت های این واحد دانشگاهی معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از اردبیل، اسحاق رسولی در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان اظهار کرد: آنچه که در دانشگاه دنبال می کنیم مساله گرایی و نوآوری در تمامی حوزه های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و ... توام با تعالی معنوی است و طبیعی است، نقش قشر دانشجو در این زمینه بسیار مهم و حیاتی است.

وی افزود: وظیفه دانشجوی دغدغه مند و پرسش گر، تبیین مسائل راهبردی مملکت است و وظیفه و رسالت مسئولان و دست اندرکاران این است که زمینه لازم را برای این هدف آماده کنند.

رسولی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی برای اینکه پویایی و بالندگی داشته باشد باید نوآوری داشته باشد بنابراین اجرای پژوهش های کاربردی، راه اندازی شرکت های دانش بنیان و فعالیت های فناورانه در این واحد دانشگاهی جزو مباحث مورد تأکید و در حال اجرا است.

این استاد دانشگاه بیان کرد: کل فضای مجتمع شاهد این دانشگاه برای سرای نوآوری اختصاص یافته و ایده های جدید دانشگاهیان و صاحبنظران در آن چرخه قرار گرفته و مورد حمایت قرار می گیرد.

وی 16 آذر را نماد فعالیت های سیاسی دانشجویان دانست و افزود: اگر تاریخ قبل از انقلاب را بررسی کنیم جریانات سیاسی مختلفی در دانشگاه ها فعالیت داشتند و باید یادآور شد که دانشگاه با فرهنگ لیبرال در دهه 30 ایجاد شد و بعد از آن جریان های مارکسیستی بیشتر خود را نشان دادند.

رسولی تصریح کرد: در دهه 50 جریان های مذهبی داخل دانشگاه با پیوند حوزه های علمیه و علما زمینه ساز پیروزی انقلاب اسلامی شدند و بعد از انقلاب جریان های سیاسی مختلفی حضور داشتند ولی فعالیت های انحرافی آن ها باعث شد مسئولان دانشگاه را تعطیل کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل ادامه داد: یکی از علل مهمی که باعث این امر شد، تمامیت خواهی برخی از گروه ها از جمله مارکسیست های چپ و راست بود.

وی اضافه کرد: آن ها فکر می کردند جریان های مذهبی که الگوی مملکت داری ندارند باید صحنه را خالی کنند و به همین دلیل به جای اینکه به تضارب افکار و اندیشه روی بیاورند دفترهای خود را به اتاق های جنگ تبدیل کردند.

رسولی گفت: الان با رهنمودهای مقام معظم رهبری زمینه برای فعالیت های سازنده در دانشگاه فراهم شده و تشکل های سیاسی باید از این فرصت استفاده کنند البته باید توجه داشته باشند که رقابت های دانشجویی همراه با سجایای اخلاقی باشد.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان: افراد سیاسی که برای سخنرانی در دانشگاه حضور پیدا می کنند باید با رفتار و ادبیات در شأن دانشگاه برخورد و از رفتارهای دور از شأن دانشگاه اجتناب کنند.

وی بیان کرد: حساسیت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل اینکه خودشان سرمایه گذاری می کنند، گرایش بیشتری به کارآفرینی دارند.

کد خبر: 989434

وب گردی

وب گردی