عمارت محسنی یا خانه چهل دری  با برگزاری جشنواره نان افتتاح شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهبهان از افتتاح رسمی عمارت محسنی بهبهان با برگزاری جشنواره نان، به عنوان سومین رویداد فرهنگی صندوق احیاء و بهره‎برداری از اماکن فرهنگی تاریخی در نیمه دوم سال 97، خبر داد.

به‌گزارش ایسکانیوز، کبری ابوعلی با اعلام این خبر افزود: این جشنواره توسط صندوق احیاء و بهره‎برداری از اماکن فرهنگی تاریخی سازمان میراث فرهنگی و به عنوان نخستین جشنواره فرهنگی بناهای تاریخی سراسر کشور از یکشنبه 18 آذرماه 97 در خانه هنرمندان (عمارت محسنی) بهبهان آغاز به کار کرده است و تا 24 ماه جاری نیز ادامه خواهد داشت.

او با اشاره به برنامه‎های متنوع فرهنگی‎ای که دراین جشنواره درحال اجرا است گفت: برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و میراث ناملموس و ارایه غذاهای سنتی این شهرستان در راستای احیا آیینها و آداب و رسوم و معرفی هرچه بیشتر جاذبههای گردشگری برای گردشگران و علاقمندان از جمله برنامه‎هایی است تقدیم حاضرین و بازدیدکنندگان می‎شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهبهان ادامه داد: شهر بهبهان 12 تا 15 نوع نان مختلف دارد که انتخاب این نام برای جشنواره خانه محسنی به منظور معرفی این مزیت گردشگری غذا است.

وی افزود: در مدت زمان برگزاری این جشنواره، طبخ غذاهای محلی از جمله شلشلو ( یک نوع نان سنتی به عنوان میان وعده)، گوینه ( یک نوع غذای سنتی و مقوی که از بلغور گندم و گوشت و لوبیا تهیه می شود)، برزنگگ (صبحانه مخصوص)، حره ( آش فوقالعاده خاص و بسیار مقوی مخصوص شهر بهبهان)، کباب شامی، شیرینیهای محلی و آبگوشت به عنوان جاذبههای گردشگری این شهرستان در منوی غذایی خانه محسنی قرار میگیرد.

ابوعلی با بیان این‎که جشنواره نان بهبهان، سومین رویداد فرهنگی صندوق احیا در نیمه دوم سال است اضافه کرد: در مراسم افتتاحیه این جشنواره که با حضور با حضور مدیران، مسئولان و علاقه‌مندان شهرستان بهبهان و با استقبال گردشگران در خانه محسنی آغاز شد، انواع نان بهبهان که به نوعی زبانزد خاص و عام است در حضور مردم طبخ و به علاقهمندان ارائه شد.

خانه تاریخی محسنی با شماره ملی 14702 از جمله بناهای واگذارشده صندوق احیاء به بخش خصوصی است که در بافت تاریخی بهبهان در محله محسنیها واقع شده است. این خانه تاریخی در گذشته به خانه چهلدری معروف بوده که گمان می رود نام آن برگرفته از تعدد درهای آن است.

انتهای پیام/

کد خبر: 989477

وب گردی

وب گردی