احتمال تروریستی بودن حمله استراسبورگ

درپی تیراندازی مرگ بار در شهر استراسبورگ فرانسه که به کشته شدن سه نفر و زخمی شدن 14 تن دیگر منجر شد فرمانداری این منطقه و منابع پلیس احتمال «تروریستی» بودن حادثه را بسیار محتمل توصف کرده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، شمار کشته‌های تیراندازی مرگبار در شهر استراسبورگ واقع در شمال شرق فرانسه به چهار نفر رسید.

این تیراندازی حدود ساعت ۲۰:۴۵ شامگاه سه‌شنبه در مرکز شهر استراسبورگ و در نزدیکی بازار معروف کریسمس این شهر روی داده است. شاهدان محلی می گویند تیراندازی حدود ۱۰ دقیقه به طول انجامیده است.

بر اساس آخرین خبرها هویت عامل تیراندازی که ماموران امنیتی در پی یافتن و دستگیری وی هستند، شناسایی شده است. او مردی ۲۹ ساله به نام «شریف. س» است که در استراسبورگ به دنیا آمده است.

فرمانداری منطقه استراسبورگ و منابع پلیس احتمال «تروریستی» بودن حادثه را بسیار محتمل توصف کرده‌اند. بخش ویژه ضد تروریستی دادستانی پاریس نیز اعلام کرده است که تحقیق درباره این حادثه را آغاز کرده است.

عامل تیراندازی استراسبورگ همچنین دارای پرونده امنیتی و شناخته شده توسط سرویس‌های اطلاعاتی به جهت گرایش به جریان‌های بنیادگراست. نام او در فهرست امنیتی افراد خطرناک پلیس فرانسه موسوم به «فهرست اس» ثبت شده است. بنا براعلام فرمانداری استراسبورگ، مأموران ژاندارمری بامداد سه‌شنبه به منزل این فرد رفته و در غیاب او در بازرسی از آن مکان یک نارنجک پیدا کرده بودند.

انتهای پیام /

کد خبر: 989487

وب گردی

وب گردی