استیضاح وزیر علوم 25 آذرماه در کمیسیون آموزش بررسی می شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از بررسی طرح استیضاح وزیر علوم در روز یکشنبه 25 آذرماه در کمیسیون آموزش خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، طرح استیضاح منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از چند هفته اخیر در مجلس کلید خورده است و نمایندگان خانه ملت با جمع آوری امضاء آن را تقدیم هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی کرده‌اند.

از جمله محور های استیضاح وزیر علوم می توان به نبود برنامه و سیاست‌های کلان پژوهشی و فناوری در چهارچوب اسناد بالادستی و اقتصاد مقاومتی و عدم اجرای پژوهش‌های کلان کشوری تحت نظارت شورای عتف، بی توجهی به آموزش در دانشگاه ها و عدم توسعه رشته‌های میان رشته‌ای در دانشگاه های کشور و عدم به‌روز‌رسانی رشته‌های دانشگاهی اشاره داشت.

در همین راستا، میرحمایت میرزاده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره بررسی این استیضاح در کمیسیون اظهار داشت: موضوع استیضاح وزیر علوم، یکشنبه هفته آینده یعنی 25 آذرماه ساعت 2 بعد از ظهر در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اهداف سیاسی پشت پرده استیضاح منصور غلامی قرار دارد یا خیر، گفت: درباره این موضوع نمی توان به صراحت سخن گفت؛ نمایندگان مجلس حق این را دارند که استیضاح کنند و سوالات خود را با وزرای مدنظر مطرح کنند.

میرزاده تاکید کرد: درباره نیت افراد نمی‌توان سخن گفت و امکان دارد هر نیتی داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 989496

وب گردی

وب گردی