رهایی: مدرک تحصیلی دانشجویان دامپزشکی دانشگاه آزاد معتبر است/ بالاتر از سقف دانشجو پذیرش نمی کنیم

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: دانشگاه آزاد از دفتر گسترش مجوز گرفته است و بر اساس آن ظرفیت دانشجو پذیرش خواهیم کرد. حال ممکن است تعداد دانشجو در واحدی کم تر یا بیشتر شود؛ اما بالاتر از سقف ظرفیت نمی رویم.

دکتر علیرضا رهایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص صحبت های رئیس نظام پزشکی مبنی بر اینکه نهایتا ۶۱۰ نفر باید در مقطع دکترای دامپزشکی در همه دانشگاه‌های دولتی و آزاد جذب می‌شدند؛ اما این میزان به 5 هزار دانشجو رسیده که سهم دانشگاه آزاد ۴ هزار نفر است گفت: رشته دامپزشکی در هر کدام از واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی که برپاست بر اساس مجوز شورای گسترش تشکیل شده است. بنابراین برخی شایعاتی که از طرف برخی آقایان، متاسفانه مطرح شده بود که این رشته ها مجوز نداشته و یا بدون مجوز دانشجو پذیرش شده است، کاملا غلط است.

وی افزود: به طور طبیعی اگر دانشجویان در یک واحد آموزشی بر اساس مجوز شورای گسترش فارغ التحصیل شوند هم مدارک تحصیلی‌شان معتبر بوده و هم در آن زمینه‌ای که مدرک اخذ کرده اند می توانند بدون هیچ محدودیت قانونی فعالیت کنند و هیچ فردی هم نمی تواند در این زمینه برای آنها محدودیت ایجاد کند.

رهایی ادامه داد: متاسفانه برخی افراد در ارتباط با مباحث انتخابات نظام ها نکاتی را مطرح می کنند که با موازین قانونی سازگار نیست؛ بنابراین می خواهم اشاره کنم که دانشگاه به اینکه مصوبات شورای گسترش را رعایت کند مقید است تا در رشته هایی که مجوز دارد دانشجو جذب کند و هم به طور طبیعی دانشجویانی که پذیرفته شدند و بعد از فارغ التحصیلی مدارکشان معتبر است و بنا به مدارک معتبرشان در هر کجا از کشور که مجوز داشته باشند موفق به فعالیت شوند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: دانشگاه آزاد ظرفیت کل از دفتر گسترش گرفته است و بر اساس آن ظرفیت دانشجو پذیرش خواهیم کرد. حال ممکن است تعداد دانشجو در واحدی کم‌تر یا بیشتر شود؛ اما بالاتر از سقف ظرفیت نمی رویم. در همه رشته‌ها این قانون را رعایت می کنیم.

وی اظهار داشت: زمانی که یکی از واحد‌ها مجوز دارد و طبق آن دانشجو جذب می کند و مدرک معتبر قانونی اخذ می کند مگر می شود برای آن دانشگاه محدودیت ایجاد کرد. افرادی صاحب مسئولیت نیستند و با یک نگاه و دید انتخاباتی این مباحث را مطرح می کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 989500

وب گردی

وب گردی