ورود کارشناسان بیمه سلامت به موضوع اعتباربخشی بیمارستان‌ها

مدیرکل نظارت بر خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت گفت: سنجه‌های اعتباربخشی بیمارستانی از وزارت بهداشت دریافت و قرار شده که سازمان‌های بیمه‌گر در 200 سنجه اعتباربخشی نظر بدهند.

به گزارش ایسکانیوز، مهدی قنادی درباره اعتباربخشی در بیمه‌های درمانی گفت: تاکنون سازمان های بیمه‌گر در موضوع اعتباربخشی بیمارستان ها موثر نبوده و فقط ناظر بودند؛ اما به تازگی تعامل و همکاری‌هایی با وزارت بهداشت در این زمینه انجام شده تا در مواردی از سنجش و اعتباربخشی بیمارستان ها از سازمان های بیمه گر نیز نظرخواهی شود.

وی افزود: سنجه های اعتباربخشی بیمارستانی از وزارت بهداشت دریافت و قرار شده که سازمان های بیمه گر در 200 سنجه اعتباربخشی نظر بدهند؛ یعنی کارشناسان بیمه به عنوان ارزیاب در بیمارستان ها حاضر شده و درباره کیفیت خدمات بیمارستان های طرف قرارداد و حتی غیر طرف قرارداد نظر خواهند داد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، قنادی ادامه داد: اگر این موضوع نهایی شود، قدم بسیار بزرگی در راستای تعامل با وزارت بهداشت در زمینه ارزیابی و اعتباربخشی بیمارستان ها برداشته شده است؛ زیرا مردم بسیاری از مشکلات خود در بیمارستان ها را به سازمان های بیمه گر منتقل می کنند و ما باید این موارد را به وزارت بهداشت اعلام کنیم. بهتر این است که در زمان ارزش‌یابی، سازمان های بیمه گر اثرگذاری مناسب داشته باشند و مراکز و موسسه های درمانی مشاهده کنند که پرداخت ها منوط به اصلاح ساختار و فرآیندهای بیمارستانی است و در نتیجه تلاش بیشتری در راستای ارتقای کیفیت خدمات سلامت انجام می شود.

مدیرکل نظارت بر خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت، اظهار کرد: هرچند وزارت بهداشت کنترل های خاص خود در این زمینه دارد؛ اما به این علت که پرداخت‌ها با سازمان های بیمه‌گر است، این سازمان ها بهتر می‌توانند انحراف از فرآیندها را مورد سنجش قرار دهند. اگر این تعامل وجود داشته باشد، می‌توان به اصلاح ساختار و فرآیندهای مراکز و موسسه‌های درمانی بیشتر از قبل امیدوار بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 989524

وب گردی

وب گردی