اشتراک رایگان پایگاه‌ مجلات تخصصی «نورمگز» و «نورلایب» در واحد علوم و تحقیقات

امکان اشتراک رایگان پایگاه‌ مجلات تخصصی نور «نورمگز» و کتابخانه دیجیتال نور «نورلایب» وابسته به مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی فراهم شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد علوم و تحقیقات، با توجه به رشد سریع منابع علمی، اشتراک پایگاه‌های مجلات علمی و تخصصی، کمک شایانی به تامین منابع علمی دانشجویان و محققان خواهد داشت.

در این راستا واحد علوم و تحقیقات با ایجاد اشتراک دو پایگاه مجلات تخصصی نورمگز و نورلایب به دنبال تأمین بخشی از نیاز علمی و تخصصی دانشجویان و اساتید این واحد دانشگاهی برآمده است. پایگاه‌های تخصصی نورمگز و نورلایب وابسته به مرکز تحقیقات کامپیوتر علوم انسانی است. از این مرکز به عنوان بزرگ‌ترین بانک مجلات تخصصی علوم انسانی و اسلامی یاد شده است.

پایگاه مجلات تخصصی نور (نورمگز) بیش‌از 800 هزار عنوان مقاله از 1800 عنوان مجله تخصصی علوم اسلامی و انسانی با 21 موضوع شامل علوم اجتماعی، حقوق، تاریخ، جغرافیا، اقتصاد، زبان و ادبیات، علوم سیاسی، مدیریت، روان‌شناسی، علوم‌کتابداری و اطلاع‌رسانی، هنر و معماری، فلسفه و کلام، قرآن و حدیث، فقه و اصول، تربیت بدنی، اخلاق، ادیان، علوم تربیتی، حسابداری، حوزه سلامت و میان رشته‌ای را ارائه می‌دهد.

پایگاه کتابخانه دیجیتال نور (نورلایب) نیز با توجه به برخورداری از کلیه متون و منابع معتبر علوم اسلامی و انسانی، همراه با قابلیت‌های پژوهشی فراوان و ابزارهای تخصصی پیشرفته، بیش از 30 هزار جلد کتاب با 17 هزار عنوان در موضوعات تفسیر، علوم حدیث، فقه، اصول، ادبیات، اخلاق، کلام و عقاید، فِرق اسلامی، آداب و رسوم، تصوف و عرفان، تاریخ، جغرافیا، فلسفه، منطق، علوم سیاسی، علوم پزشکی، علوم تربیتی، علوم اجتماعی، روان‌شناسی، هنر، اطلاع‌رسانی، کتابداری، حقوق و… را در بر دارد که گنجینه‌ای ارزشمند به شمار می‌آید.

واحد علوم و تحقیقات با اشتراک در این دو پایگاه به صورت IP Base، امکانی را فراهم کرده که اساتید، دانشجویان، کارکنان و محققان این واحد پس از ثبت‌نام در سامانه Inoor.ir قادر به دریافت مقالات و کتب موجود در این پایگاه‌ها به صورت رایگان بر روی رایانه و یا تلفن همراه خود باشند.

این خدمات تنها با اینترنت ارائه شده در واحد علوم و تحقیقات (اتصال از طریق Lan یا WiFi)، قابل دسترسی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 989550

وب گردی

وب گردی