نقش دانشجویان خارجی در اقتصاد هاوایی

بر اساس گزارشات منتشر شده دانشجویان خارجی که برای گذراندن دوره های تحصیلی به هاوایی سفر می کنند، نقش بسزایی در اقتصاد این ایالت آمریکا ایفا می کنند. درحالی که تعداد دانشجویان خارجی در این کشور با کاهش رو به رو شده است؛ اما هنوز اعداد و ارقام برای این ایالت روندی ثابت را طی می کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، دانشجویان خارجی به طور قابل توجهی به اقتصاد هاوایی کمک کرده اند. بر اساس گزارشات ارائه شده توسط وزارت بازرگانی، توسعه اقتصادی و گردشگری دانشجویان خارجی در سال 2017 497.5 میلیون دلار برای اقتصاد سودآوری داشته اند.

هزینه های مستقیم دانشجویان خارجی در سال 2017 در ایالت هاوایی حدود 241.5 میلیون دلار بود. این مبلغ شامل هزینه تحصیل و هزینه زندگی می شود.

این دانشجویان علاوه بر حمایت از 5264 شغل در تولید مالیات های دولتی 38.2 میلیون دلار و درآمد خانوار 219.8 میلیون دلار کمک کرده‌اند.

به طور متوسط، هزینه دانشجویان خارجی در دراز مدت و کوتاه مدت سالانه 18697 دلار می شود که شامل هزینه های زندگی و تحصیل است.

هاوایی در سال 2017 تعداد 12916 دانشجوی خارجی جذب کرد که دانشجویان کوتاه مدت 56 درصد از دانشجویان بین المللی را تشکیل می دهند.

ژاپن همچنان به عنوان اولین کشوری است که با 29.9 درصد بیشترین دانشجو را در هاوایی دارد و بعد از آن کره با 11.2 درصد، چین (از جمله هنگ کنگ و ماکائو) با 6.4 درصد، سوئیس با 6.2 درصد و فیلیپین 1.8 درصد است.

براساس گزارش ها اکثر دانشجویان خارجی برای شرکت در برنامه‌های آکادمیک کوتاه مدت، یادگیری زبان انگلیسی یا سایر برنامه‌های تحصیلی در مقطع کارشناسی یا پایین تر به هاوایی می‌روند.

دنیس لینگ، مدیر بخش توسعه و پشتیبانی کسب و کار که برنامه های مربوط به مبادلات دانشجویان خارجی را هدایت می کند گفت، شمار دانشجویان خارجی که در ایالات متحده آمریکا تحصیل کرده اند، کاهش یافته است اما تعداد دانشجویان هاوایی سیری ثابت داشته است.

بر اساس گزارش های منتشر شده توسط سیستم رتبه بندی دانشگاهی QS دانشگاه هاوایی در مانوآ قوی ترین دانشگاه در این مجمع الجزایر است. بر اساس رتبه بندی 2018 QS در مورد دانشگاه های جهان این دانشگاه رتبه 341 و در بین ایالات آمریکا رتبه 66 را کسب نموده است.

دانشگاه هاوایی مقصد منحصر به فردی را برای دانشجویان خارجی که در آنجا تحصیل می کنند، به وجود آورده است.

طبق گزارش مرکز تحقیقات Pew، هاوایی یکی از مهمترین ایالت‌های آمریکاست که تنوع قومیتی در آن زیاد است و تنها ایالت آمریکاست که به طور کامل از جزایر تشکیل شده و دارای دو زبان رسمی انگلیسی و هاوایی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 989567

وب گردی

وب گردی