«هم آوردی نو» با موضوع صنعت پلاستیک و پلمیر برگزار شد

به همت مرکز فن بازار معاونت علمی «هم آوردی نو» در نخستین دوره خود با موضوع صنعت پلاستیک و پلمیر برگزار شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، نخستین رویداد از مجموعه رویدادهای «هم‌آوردی نو» که به همت مرکز فن بازار ملی معاونت علمی و با همکاری با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان تهران برگزار می‌شود، در زمینه «صنعت پلاستیک و پلمیر» برگزار شد.

در ابتدای این برنامه، علی اکبریان دبیر شبکه مرکز فن‌بازار ملی معاونت علمی گفت: رویداد هم‌آوردی نو، هر بار در یک حوزه تخصصی برگزار می‌شود، شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان توانمند در آن حوزه تخصصی، پس از چند مرحله ارزیابی در این برنامه حضور خواهند داشت.

وی بیان کرد: شرکت‌های منتخب، توانمندی خود را به سرمایه‌گذاران و صنعت گران ارائه کرده و زمینه برای برگزاری جلسات منجر به مشارکت سرمایه‌گذاری و توسعه بازار فراهم می‌شود. شاخص‌های ارزیابی شرکت‌ها همچون توانمندی تولید، توانمندی رقابتی، نیاز و حجم بازار و شاخص‌هایی ازاین‌دست است و داشتن تولید و سابقه فروش توسط شرکت، پیش‌نیاز حداقلی برای حضور در این رویداد است.

در ادامه این رویداد فاطمه مقیمی عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی تهران و رییس کانون ملی زنان بازرگان کشور درخصوص تأثیر این برنامه در حوزه اشتغال گفت: در این برنامه متخصصان، ماهی یک بار دورهم جمع می‌شوند و قصد داریم از این طریق، اشتغال را برای جوانان، صنایع و آینده سمت‌وسو بدهیم.

وی افزود: دنیای امروز به دنبال تولید مواد اولیه که منتج به تولید کالا به صورت فیزیکی می‌شود نیست؛ بلکه با آگاهی دادن، هدایت کردن، بررسی کردن، دسته‌بندی کردن اختراعات شناسنامه‌دار، باعث رونق کسب‌وکاری که در نهایت منجر به تولید شغل در جامعه شود، می‌پردازد.

امید هاشمی مدیریت کسب‌وکارهای نوین اتاق بازرگانی نیز درباره این برنامه گفت: بخشی از این برنامه مربوط به توسعه فناوری می‌شود و بخش دیگر مربوط به بحث توسعه بازار است.

وی در ادامه با توجه به فعالیت مفید و تأثیرگذاری پارک‌های فناوری درخصوص توسعه نوآوری‌ها در کشور اظهار داشت: در این دو دهه که پارک‌های فناوری شکل‌گرفته‌اند، ما شاهد توسعه بخش فناوری بوده‌ایم و در حوزه قانون‌گذاری تسهیلاتی برای آن‌ها به وجود آمده است، هم‌اکنون نیز شاهد حضور شرکت‌های زیادی در حوزه فناوری و های‌تک هستیم؛ اما در منظر دوم که توسعه بازار است هنوز ضعف‌هایی را مشاهده می‌کنیم.

وی افزود: در زمینه توسعه بازار تنها توانسته‌ایم یک دهم از خدمات لازم را ارائه بدهیم، هم‌اکنون شرکت های فعالی داریم که در حوزه فناوری کارآمد هستند؛ ولی در حوزه بازار ضعف دارند و فن بازار به عنوان واسط حرفه‌ای به مشتریان های‌تک خدماتی را ارائه می‌دهد.

هاشمی توضیح داد: مأموریت اصلی ما، کمک به شرکت‌های فناور درخصوص ارائه محصول به بازار هست، موضوع دوم، تبادل فناوری است که بیش از 80 درصد از شرکت‌های ما کوچک‌اند یا در لبه‌های فنّاوری کار می‌کنند و تعامل خوبی بین آن‌ها شکل نگرفته است. مأموریت فن بازار این است که تعادل را بین شرکت‌ها برقرار کند.

وی ادامه داد: موضوع سوم، سرمایه‌گذاری است. مثلاً مخترعی وجود دارد که به دنبال سرمایه است و فن‌بازار به آن پرداخته و برنامه‌هایی را در این راستا دارد، این رویداد که اولین برنامه در این حوزه است، بستری را برای مواجه سرمایه پذیران و سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند.

در رویدادهای «هم آوردی نو» که هر بار در یک حوزه تخصصی برگزار می‌شود شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان توانمند در آن حوزه تخصصی، فراخوان و پس از چند مرحله ارزیابی شرکت‌های منتخب در روز رویداد توانمندی خود را به سرمایه‌گذاران و صنعتگران ارائه کرده و زمینه برای برگزاری جلسات منجر به مشارکت سرمایه‌گذاری و توسعه بازار فراهم شد.

در این برنامه درباره سوپر جاذب بهداشتی و آکریلیک اسید، تولید نانوذرات آلی و معدنی، تولید به لک خام و نمره دار عدسی عینک، تولید عصاره حاوی تانن از پوست پسته، گرافن اکساید، درب شیشه‌های پنی سیلین و درب لوله‌های خون‌گیری و محصولات طبیعی نگهداری از چرم ایده‌ها ارائه شد. در انتهای این برنامه جلسات B2Bبرای آشنایی دو طرف برگزار و تفاهم‌نامه هایی نیز به امضا رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 989571

وب گردی

وب گردی