نشست‌ تخصصی بررسی بازار نانوکاتالیست‎های صنعت نفت در ایران برگزار شد

ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی نشستی را برای ارائه گزارش «بررسی بازار نانوکاتالیست‎های صنعت نفت در ایران» به بازیگران اصلی این حوزه و تجمیع نظرات فعالان برگزار کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، به سفارش ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی گزارشی تحلیلی تحت عنوان «بررسی بازار نانوکاتالیست‎های صنعت نفت در ایران» تهیه شده است. این گزارش حاصل تلاش شش ماهه‎‏ شرکت توسعه بازار سام برای رصد بازار کاتالیست در ایران و شناخت رفتار بازیگران این حوزه برای توسعه‏‎ی بازارهای شرکت‎های فعال داخلی است.

در همین راستا ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی نشستی را برای ارائه این گزارش به بازیگران اصلی این حوزه و تجمیع نظرات فعالان برگزار کرد. در ابتدای این نشست معاون صنعت ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی به تشریح جایگاه ایران در حوزه فناوری نانو و میزان رشد این فناوری در صنایع کشور پرداخت. پس از آن شرکت توسعه بازار سام گزارش اخیر خود را برای حضار ارائه کرد.

حوزه نفت، گاز و پتروشیمی به‎عنوان صنعتی تاثیرگذار در اقتصاد و اشتغال کشور ظرفیت بالایی در بکارگیری فناوری نانو از قبیل نانوکاتالیست‎های واحدهای پالایشگاهی و پتروشیمیایی دارد. شناخت دقیق بازار و برآورد میزان مصرف کاتالیست‎های مورد استفاده در صنعت پتروپالایش کشور کمک می‎کند تا برنامه‎ریزی‎ها در رابطه با توسعه بازار این محصولات با شناخت بیشتری صورت گیرد. از مهمترین اهداف این نشست تعامل فعالان حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در زمینه تولید کاتالیست و تاکید بر بازارها و توانمندی‎های تولید داخل بود.

در این نشست نمایندگانی از وزارت نفت، شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‎های نفتی، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و پژوهشگاه صنعت نفت حاضر شدند. همچنین مدیران و نمایندگانی از تولیدکنندگان داخلی کاتالیست نظیر شرکت‏های صنایع رنگینه و کاتالیست پارس، تولیدی مهندسی نیتل پارس، گسترش فناوری خوارزمی، بهداش، نانو پارس اسپادانا، گسترش کاتالیست ایرانیان، توسعه دانش و فناوری ایلیا، گهرسرام، سرامیک‏‎های صنعتی اردکان، صنایع نفت و گاز سرو و اکسیر نوین فرآیند آسیا حضور داشتند.

گزارش تحلیلی «بررسی بازار نانوکاتالیست‎های صنعت نفت» شامل دو بخش اصلی است. در بخش اول به بررسی بازار و تامین‏‎کنندگان داخلی کاتالیست در ایران پرداخته شده است و در بخش دوم چالش‎های تولیدکنندگان استخراج شده و پیشنهادهایی برای توسعه بازار کاتالیست‎های داخلی ارائه شده است.

در این نشست فرصتی فراهم شد تا تولیدکنندگان و فناوران داخلی در یک بستر مناسب در کنار سیاست‏گذاران این حوزه به بحث و تبادل نظر برای رفع موانع و اصلاح زیرساخت‎ها بپردازند.

انتهای پیام/

کد خبر: 989573

وب گردی

وب گردی