کارگاه آموزشی نقش خانواده در ازدواج موفق دانشجویان برگزار شد

کارگاه آموزشی «نقش خانواده در ازدواج موفق دانشجویان» به همراه پرسش و پاسخ به همت واحد ارتباط خانواده و دانشگاه علامه در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی با حضور بیش از ۵۰ نفر از والدین دانشجویان برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، واحد ارتباط خانواده و دانشگاه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی با همکاری مرکز مشاوره و بهداشت روان کارگاه آموزشی "نقش خانواده در ازدواج موفق دانشجویان" را با تدریس کیومر ئ ث فرحبخش (رئیس مرکز مشاوره و بهداشت روان دانشگاه علامه طباطبائی) به همراه پرسش و پاسخ 21 آذر در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی با حضور بیش از ۵۰ نفر از والدین دانشجویان برگزار کرد.

در این نشست فرحبخش گفت: دانشگاه علامه طباطبائی به دانشجویان برای آمادگی ازدواج آموزش داده است که روابط خود را در صورتی که آمادگی ازدواج دارند وارد شوند و در غیر این صورت از آن اجتناب کنند. وجود فضای مجازی و بسیاری از مسائل از ایت دست در شرایط فعلی کار را دشوار می‌کند و برای آن‌ها دوره‌های مهارتی زندگی گذاشته اند و در دانشگاه و محیط خوابگاهی نیز مشاوره در نظر گرفته ایم و تمامی دانشجویان جدید الورود را با غربالگری روانشناسی و مشاوره مورد ارزیابی قرار داده ایم و این نیز کفایت نمی‌کند مگر اینکه والدین نیز با این مشاوره‌ها در خصوص فرزندانشان آشنا و با آن‌ها ارتباط برقرار کنند.

وی افزود: باید برای تربیت و رشد فرزندانتان مراقبت خانوادگی داشته باشید و ارتباط تنگاتنگ بین دانشگاه و خانواده را فراموش نکنید و با توجه به فرهنگ و باور‌های حاکم بر ایران بزرگترین سرمایه‌ای که داریم روابط گرم درون خانواده است و در کشور‌های اروپایی این بسیار کمرنگ است. همچنین دانشجویان متاهل نیز نقش چندگانه‌ای دارند. اول نقش تامین معاش و دوم نقش درس خواندن. دانشجو بودن و داشتن شغل ممکن است تعارضاتی با هم داشته باشد، اما مطالعاتی که صورت گرفته است نشان می‌دهد که تفاوت چشمگیر و معناداری در آمار و ازدواج و طلاق نداریم و گا‌ها در ازدواج‌های دانشجویی طلاق کمتر رخ روی می‌دهد و این بستگی به بافت خانواده و شرایط دانشجو و خانواده‌ها داردکه چقدر توانسته در استحکام روابط تاثیر گذار باشد.

ایشان در ادامه به نقش خانواده‌ها در ازدواج موفق پرداختند و به تاثیرات و شرایط شغل و تحصیل پرداختند و با توجه به پرسش و پاسخ‌هایی که با والدین صورت گرفت به تشریح آن‌ها پرداخت.

گفتنی است پیش از این واحد ارتباط خانواده و دانشگاه چهار کارگاه با عناوین خانواده و آموزش با موضوعات نحوه تعامل والدین با فرزندان در دوران دانشجویی، جایگاه خانواده در ارتقای سلامت روانی و اجتماعی دانشجویان، نقش تعامل خانواده و دانشگاه در تربیت دانشجویان و نقش خانواده در ازدواج موفق دانشجویان را نیز برگزار کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 989597

وب گردی

وب گردی