«سطح عمیق»؛ روایتی درس‌آموز از شکل‌گیری یک شرکت دانش‌بنیان

«سطح عمیق» نام کتابی است که سرگذشت یک فناور موفق را روایت می‌کند؛ داستان شکل‌گیری یک شرکت دانش‌بنیان که در حوزه فناوری‌ نانو، تجهیزاتی پیشرفته تولید می‌کند.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، «دستگاه را روشن کردم و به عقربه آن خیره شدم. اما هیچ اتفاقی نیفتاد! دوباره همه چیز را بررسی کردم و باز دستگاه را راه انداختم. باز هم هیچ اتفاقی نیفتاد. حسابی کلافه شده بودم و نمی‌دانستم کجای راه را اشتباه آمده ام! قدم‌زنان، یکی دو بار طول آزمایشگاه را طی کردم و بخش‌های مختلف کار را در ذهنم مرور کردم؛ همه چیز در جای خودش بود و فشارسنج باید جواب می‌داد! مأیوس و حیران نیم‌نگاهی به دستگاه انداختم. آنچه می‌دیدم را باور نمی‌کردم! عقربه فشارسنج در حال حرکت بود و این یعنی فشارسنج دست‌ساز من به درستی کار می‌کرد.»

در کتاب «سطح عمیق»، «سید احمد مهدوی اردکانی» وقایع زندگی‌اش را با محوریت فعالیت‌های دانش‌‏بنیان خود در مقابل ما قرار داده است؛ طرحی از تکاپوی یک عمر، که ما را به «تقدیر» وامی‏‌دارد و از قدرت نافذ «تقدیر» شگفت‌زده می‌کند. در کنار لذّت این فهم، این روایت ما را به تجربه‌‏ای واقعی از تجاری‌‏سازی محصولی فناورانه، مهمان می‌کند. شاید سهیم‌شدن در این تجربه، روزی ما نیز باشد؛ چه بسا شکل‌دهنده سرنوشت ما؛ تا همّت چقدر بلند باشد و تقدیر چه خواهد.

سید احمد مهدوی اردکانی، مدیر عامل شرکتی دانش‌بنیان با عنوان «پوشش‌های نانوساختار» است. این شرکت که در زمینۀ ساخت تجهیزات پوشش‌دهی و لایه‌نشانی در خلاء کار می‌کند توانسته است محصولات خود را به کشورهای متعددی از جمله استرالیا، نیوزلند، هلند، انگلستان، روسیه، پرتغال، ایتالیا، چین و استونی بفروشد.

این کتاب در 128 صفحه، پاییز 1397 توسط انتشارات الگونگار پیشرفت به چاپ رسیده است. برای تهیه و خرید کتاب می‌توانید با آدرس ایمیل olgoonegar@gmail.com یا شماره تلفن 02166507128 یا شماره همراه 09126320072 تماس حاصل فرمایید.

انتهای پیام/

کد خبر: 989602

وب گردی

وب گردی