حضور مدیرکل پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دانشگاه آزاد نیشابور

صبح امروز برنامه گفتگو محور همراه با پرسش و پاسخ در خصوص بررسی مشکلات فرهنگی و اجتماعی به همراه مدیرکل پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، صبح امروز برنامه گفتگو محور همراه با پرسش و پاسخ در خصوص بررسی مشکلات فرهنگی و اجتماعیبا حضور دکتر سید علی حسینی مدیرکل پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور برگزار شد.
این مراسم به صورت گفت و گو محور همراه با پرسش پاسخ بین دکتر سیدعلی حسینی و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور اجرا گردید .
دکتر سیدعلی حسینی در این مراسم به سوالات فرهنگی و اجتماعی دانشجویان پاسخ دادند .
وی در پاسخ به سوالی در خصوص اجبار حجاب و خشونت در کشور گفت :بر طبق روایات به دلایل چهارگانه(قرآن ، سنت ، اجماع و عقل) حجاب برای زن و مرد در دین ما وجود دارد وامری ضروری است ، اما اگر برخورد خشونت بار وفیزیکی در جهت اجرا این امر صورت گیرد پسندیده نیست لذا برخورد خشونت بارقطعاً مورد قبول و پذیرش واقع نمیگردد.

سید علی حسینی در پاسخ به سوال دیگری با عنوان چه اتفاقی در نیشابور افتاده که باید شاهد آمار بالا طلاق باشیم ادامه داد: یکی از مشکلات اساسی مدیریت فرهنگی ما در کشور عدم گفتمان سازی مناسب در خصوص فرهنگ و زیر مجموعه فرهنگ است ، ما در کشورمان فرهنگ را به صورت جزیره ای پیش برده ایم و زمانی که فرهنگ به صورت جزیره ای باشد هیچ راندمان و نتیجه ای نخواهد داشت ، فرهنگ زمانی موفق است که مدیریت فرهنگی بتواند در تمامی وزارت خانه ها کار خود را انجام دهد . ما باید در خصوص هر منطقه ای خوراک فرهنگی مناسب همان منطقه را داشته باشیم به طور مثال در مناطق اهل سنت کتاب های مناسب اهل سنت را نشر دهیم و...
ایشان یکی از دلایل طلاق را کم کاری متولیان آموزشی شهرستان دانسته که باعث افزایش روند طلاق در شهرستان گردیده است .
وی در ادامه در پاسخ به سوال برخورد گشت ارشاد در کشور اظهارداشت: گشت ارشاد هیچ ارتباطی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ندارد و این واژه از ابتدا اشتباه مورد استفاده قرار گرفته است . ارشاد صرفاً به معنی پند نیست و به معنا رشد انسان است که پند یکی از زیرمجموعه های آن قرار میگیرد . گشت ارشاد مرتبط با نیرو انتظامی است . قطعاً امر به معروف و نهی از منکر یکی از واجبات است که در جهت رشد انسان ها باید انجام گیرد اما این که حاکمیت ، دولت ، رئیس خانواده و .... بخواهد امر به معروف و نهی از منکر را با خشونت و تنبیه انجام دهد پذیرفتنی نیست . باید با گفتار خوب و نحوه بیان مناسب شخص مقابل را جذب کرد . گشت ارشاد به عنوان یک نمونه موعظه احسن اگر باشد در جهت رشد ، نصیحت ، رحمانی بودن با عطوفت بسیار عالی است اما اگر با دست بند زدن ، کتک زدن و خدایی نا کرده با ناسزا باشد به طور کل اصل ضروریات را زیر سوال می رود . لذا گشت ارشاد در اصل درست است اما از نظر محتوا باید این طور باشد.

دکتر حسینی در خصوص پاسخ به سوال تکلیف ربنا شجریان چیست تصریح کرد: اولاً این موضوع ربطی به بنده ندارد و باید از مسئولین صدا و سینما پرسیده شود اما به طور کلی می توانم بگویم که هنر گوهری است در تعریف فرهنگ و هنرمند باید در صدر نشیند و مخصوصاً هنرمند متعهد که آوازش اشعار عرفانی ، ربانی ، حافظ ، سعیدی ، مولانا ، فردوسی و آیات قرآنی است ، شجریان استاد قرآن است و قطعاً باید از اثر هنری فاخر ایشان استفاده شود ، بدون شک ما به عنوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شخصاً معتقدیم که حقوق مولف و پدیدآورنده هم باید رعایت گردد ، این کلیت است و این ماجرا حتماً جزئیاتی نیز دارد که بنده در جایگاهی نیستم در این خصوص صحبت کنم.
مدیرکل پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص لغو کنسرت ها نیز پاسخ داد: در خصوص اجرا برنامه هنری و حواشی آنمی خواهم توضیحی را بدهم ، از مدیران فرهنگی سوال دارم . قرار است کنسرتی در شهرستان نیشابور اجرا گردد که مسئولین فرهنگی مجوز داده اند و مسئولین سیاسی تایید کرده اند چرا با خانواده های خودشان در این کنسرت ها شرکت نمی کنند؟ برای آن هنری که تایید می کنند فاخر است . خودم بسیاری از این کنسرت ها را به عنوان فرد شرکت کرده ام ، در چند روز گذشته در کنسرت آرش ومسیح حضور داشته ام و در بسیاری دیگر از کنسرت ها مانند سالار عقیلی و ...حضور پیدا کردم.

انتهای پیام/

کد خبر: 989612

وب گردی

وب گردی