طراحی برنامه توسعه هوشمند منطقه‌ای برای بسترسازی اشتغال دانش‌بنیان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه بسترسازی اشتغال دانش‌بنیان برنامه جدی این دانشگاه است، گفت: به همین دلیل برنامه توسعه هوشمند منطقه‌ای را طراحی کردیم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی در ادامه برنامه‌های سفر دو روزه خود به قزوین با آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین دیدار کرد.

طهرانچی در این دیدار با ارائه گزارشی از وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی دارای بیش از ۳۷۰ واحد دانشگاهی، ۷۰۰ مدرسه، ۳۰ هزار عضو هیات علمی و یک میلیون و ۳۲۰ هزار دانشجوی در حال تحصیل است و نقش مهمی در حوزه آموزش عالی و تربیت متخصصان کشور دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اهمیت مدیریت فرهنگی و اقتصادی در این دانشگاه، گفت: فرصت به وجود آمده برای خدمت به مردم و سربازی مقام معظم رهبری را مغتنم می‌شماریم و همه همت و تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا با مدیریت علمی و جهادی بتوانیم امید را در بین مردم به خصوص جوانان زنده نگه داریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه عدم اشتغال جوانان یکی از موضوعات آزاردهنده است، تصریح کرد: بسترسازی اشتغال دانش‌بنیان برنامه جدی ما در دانشگاه آزاد اسلامی است که بتوانیم به مردم امید بدهیم تا به این باور برسند که آینده جوانان روشن است؛ به این منظور برنامه توسعه هوشمند منطقه‌ای را طراحی کردیم.

توان علمی و امکانات دانشگاه آزاد اسلامی باید به توسعه منطقه منجر شود

وی با تأکید بر اینکه تحول در علوم انسانی و نگاه به موضوعات فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی پیگیری می‌شود، گفت: به‌ صورت جدی پیگیر تحول در حوزه علوم انسانی و نگاه فرهنگی در دانشگاه هستیم تا حرکت جدید و صحیح آغاز کنیم؛ همچنین دانشگاه آزاد اسلامی در رویکرد آموزشی خود تغییراتی ایجاد خواهد کرد تا سنت پشت میزنشین‌‌‌‌شدن دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی را تغییر دهد.

استاد تمام دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به پیشرفت‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین خاطرنشان کرد: برگزاری کنفرانس آسایهل ۲۰۱۸ به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد قزوین فرصتی ایجاد کرد تا این واحد دانشگاهی را ببینم و از فضاهای آموزشی، آزمایشگاه‌ها، مراکز رشد و تحقیقاتی، فضاهای فرهنگی و ورزشی آن دیدن کنیم؛ تفاوت واحد قزوین با سایر واحدها در این است که در شهرهای دیگر هم به همین میزان و حتی بیشتر از واحد قزوین درآمدزایی وجود داشته، اما مسئولان آن نتوانستند مانند واحد قزوین مجموعه را مدیریت کنند، این در حالی است که واحد قزوین در دوره اوج خود ۲۵ هزار دانشجو داشت، اما برخی از واحدها ۶۰ هزار دانشجو داشتند، با این حال نتوانستند چنین بستری که در واحد قزوین وجود دارد را ایجاد کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: خوشبختانه واحد قزوین دستاوردها و موفقیت‌های خوبی در حوزه رباتیک و هوش مصنوعی داشته است، تلاش داریم با استفاده از این فرآیند اشتغال جوانان را تا حدودی تأمین کنیم. یکی از برنامه‌های ما در این حوزه راه‌اندازی سراهای نوآوری است که واحد قزوین محور بخشی از این برنامه خواهد بود تا در اجرای آن جزو واحدهای پیشرو باشد.

طهرانچی در پایان گفت: بر خود تکلیف می‌دانیم که آنچه وظیفه ما است را با توکل به خدا و اهل بیت (ع) به نحو احسن انجام دهیم تا بتوانیم کارآمدی نظام را نشان دهیم و امید را در کشور زنده نگه داریم. برای این کار باید مراقبت‌هایمان را دوچندان کنیم و ناکارآمدی‌ها را کاهش دهیم؛ در این مسیر نکته بینی و دلسوزی‌های نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها و ائمه جمعه می‌تواند برای ما راهگشا و امیدآفرین باشد.

عابدینی نیز با آرزوی توفیق روزافزون برای مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: بنده از بدو تولد دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین تا به امروز این دانشگاه را مورد توجه داشتم و شاهد بودم که مرتضی موسی‌خانی برای رشد این دانشگاه زحمت کشید و پای کار بود. مرحوم آیت‌الله باریک‌بین نماینده سابق ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین هم همواره برای این دانشگاه دعای خیر داشت.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین با اشاره به مصادیق اقامه نماز اظهار کرد: اقامه نماز تنها نماز خواندن نیست، بلکه حد اعلای آن قیام امام حسین(ع) است، همانطور که در زیارت‌نامه ایشان می‌خوانیم «أَشْهَدُ أَنَّکَ قَدْ أَقَمْتَ الصَّلَاةَ» پس شهدای ما که در جنگ تحمیلی جهاد کردند و دانشگاه‌ها که علم و آگاهی را در بین مردم ترویج می‌کنند، مصداق اقامه نماز هستند که از جایگاه بسیار بالایی برخودار است.

وی خطاب به طهرانچی خاطرنشان کرد: امیدواریم با حضور دکتر ولایتی و شما در دانشگاه آزاد اسلامی این دانشگاه به ویژه واحد قزوین جان تازه‌ای بگیرد و بتواند امید و اشتغال را در بین مردم احیا کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 989613

وب گردی

وب گردی