نیازی: نتیجه پژوهش دانشگاه ها در جامعه و اشتغال جوانان دیده نمی شود

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی گفت: یکی از مشکلات موجود در دانشگاه ها، این است که دانشگاه ها صرفا آموزش محور بوده اند و در میدان عمل به پژوهش توجه چندانی نداشته اند.

علی نیازی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، در حاشیه برگزاری اولین رویداد علمی استارت آپ ویکند انتخاب شو، در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: یکی از مشکلات موجود در دانشگاه ها، این است که دانشگاه ها صرفا آموزش محور بوده اند و در میدان عمل به پژوهش توجه چندانی نداشته اند. منظور از عدم توجه به پژوهش، این است که نتیجه پژوهش در خانواده، جامعه و اشتغال جوانان دیده نمی شود.

وی افزود: هدف اصلی استارت آپ ویکند ها این است که بستری را فراهم سازند تا ایده ها، پژوهش ها و تجربه های دانشجویان اجرایی و به شکل یک محصول پر مخاطب ارائه شود.

نیازی خاطرنشان کرد: موضوعات مرتبط با اپلیکیشن ها و سایت ها، جزو بحث های روز دنیا هستند و بازار و متقاضیان زیادی دارند. باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، تصمیم گرفت که به صورت تناوبی، در واحد های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی، رویداد استارت آپ ویکند برگزار شود.

او افزود: این عمل با این هدف صورت گرفت، که بستری فراهم شود تا بچه هایی که در حوزه استارت آپ ها فعالیت دارند، با یکدیگر آشنا شده و ایده های خود را به عمل تبدیل کنند تا به ثروت آفرینی برسند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی گفت: حدود یک سال است که با حضور دکتر طهرانچی، برنامه علمی پایش راه اندازی شده است که در استان تهران حدود 15 واحد در آن مشارکت می کنند و هر یک از واحدها مجری یکی از برنامه های علمی است.

نیازی تصریح کرد: پایش، مخفف پژوهش اثر گذار یکپارچه شبکه ای است و هدف از آن، همگرایی پژوهش های تحصیلات تکمیلی بر اساس برنامه های علمی محول شده به دانشگاه ها است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما چالش های موجود در جامعه را نظام بندی کرده ایم؛ همچنین در هر یک از برنامه های علمی ما، حدود 80 گروه آموزشی فعالیت دارند. لذا موضوع پژوهش گروه ها و دانشجویان ما به صورت اختیاری مشخص نمی شود؛ بلکه بین آن ها همگرایی وجود دارد و این همگرایی، کمک می کند که ما بتوانیم برنامه های پژوهشی را کاربردی کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 989639

وب گردی

وب گردی