آمار عجیبی از شیوع یک بیماری خطرناک در ایران/یک سوم بالغان مبتلا هستند و نمی‌دانند!

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: ۳۰ درصد ایرانیان بالای ۱۸ سال به بیماری فشار خون مبتلا هستند و از این تعداد فقط ۲۰ درصد فشار خون خود را کنترل می کنند.

به گزارش ایسکانیوز، رضا ملک زاده در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان که به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد، گفت: علاوه بر ارتقا شاخص های کمی در سال های اخیر پژوهش ها به لحاظ کیفی نیز از رشد خوبی برخوردار بوده است.

وی افزود: در یک مطالعه بین المللی که وضعیت سلامت را در ۱۵۰ کشور دنیا بررسی کرده از مجموع ۳ هزار و ۶۷۶ محقق ۲۰۰ نفر از پژوهشگران ایرانی هستند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: براساس داده های این پژوهش امید به زندگی مردان ایرانی به ۷۶ سال و امید به زندگی زنان ایرانی به ۸۰ سال افزایش پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: کاهش مرگ و میر کودکان زیر یک سال و کودکان زیر ۵ سال نیز دو شاخص مهم دیگریست که نشان دهنده ارتقای وضعیت سلامت در جامعه ایران است که اکنون تعداد مرگ و میر در این دو شاخص زیر ۲۰ نفر است.

مهمترین عامل مرگ و میر در ایران فشار خون است و ۳۰ درصد ایرانیان بالای ۱۸ سال به بیماری فشار خون مبتلا هستند و از این تعداد فقط ۲۰ درصد فشار خون خود را کنترل می کنند

ملک زاده با بیان اینکه مهمترین عامل مرگ و میر در ایران فشار خون است گفت: ۳۰ درصد ایرانیان بالای ۱۸ سال به بیماری فشار خون مبتلا هستند و از این تعداد فقط ۲۰ درصد فشار خون خود را کنترل می کنند.

وی گفت: در حالی بیماری های غیرواگیر بیشترین تعداد مرگ و میر و ناتوانی زودرس در کشور را به خود اختصاص داده اند که با پیشگیری می توان تا ۸۰ درصد این مرگ و میرها را کاهش داد.

مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 989652

وب گردی

وب گردی