کرسی ترویجی «جایگاه علم اقتصاد از دیدگاه فلسفه علم» برگزار می‌شود

کرسی ترویجی «جایگاه علم اقتصاد از دیدگاه فلسفه علم» در ذیل کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، کرسی ترویجی «جایگاه علم اقتصاد از دیدگاه فلسفه علم» در ذیل کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار می‌شود.

اهمیت کرسی‌های ترویجی در حوزه اقتصاد و فلسفه علم اقتصاد با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در سال 1383 با اشاره به غنای علم منطق و فلسفه در تمدن اسلامی بیش از پیش نمایان می‌شود، ایشان با تأکید بر ادعای فهم فسفی غرب، نکات دیگری نیز بیان داشتند: «سال‌های متمادی است که نظریات حاکم بر مراکز اقتصادی دنیا منسوخ شده و حرف های جدیدی به بازار آمده است اما عده‌‌ای هنوز وقتی می‌خواهند طراحی اقتصادی بکنند، به آن نظریات کهنه‌ قدیمی نگاه می‌کنند! این‌ها دو عیب دارند: یکی این‌که مقلدند، دوم این‌که از تحولات جدید بی‌خبرند؛ همان متن خارجی را که برای آنها تدریس کرده‌اند، مثل یک کتاب مقدس در سینه خود نگه داشته‌اند و امروز به جوان‌های ما می‌دهند. کشور ما مهد فلسفه است اما برای فهم فلسفه به دیگران مراجعه می‌کنند!»

کرسی‌های نظریه‌پردازی و ترویجی، نقد و مناظره با تأکیدات مقام معظم رهبری و به منظور گسترش کمی، کیفی و بسط آزاداندیشی و شکل‌گیری جنبش ملی نقد و نظریه‌پردازی در سطح دانشگاه‌ها است.

شایان ذکر است مرکز کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره دانشگاه شهید باهنر کرمان این کرسی ترویجی را که توسط حمیدرضا حری ارائه و به وسیله عباس حیدری و سید عبدالمجید جلایی نقد خواهد شد، برگزار خواهد کرد.

این کرسی ترویجی با حضور استادان و متخصصان حوزه فلسفه و اقتصاد، دوشنبه ۲۶ آذرماه در محل سالن کنفرانس دانشکده مدیریت و اقتصاد اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 989654

وب گردی

وب گردی