افزایش تعداد دانش‌آموزان اوتیسمی به ۲۴۰۰ نفر در سال جاری

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه تعداد دانش‌آموزان اوتیسمی به حدود ۲۴۰۰ نفر رسیده است، گفت: تلاش کردیم که محتوای آموزشی را تولید کرده و ابزارهای تشخیصی را دقیق‌تر کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، مجید قدمی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در مورداقدامات این سازمان برای دانش‌آموزان اوتیسمی گفت: روی این موضوع خیلی خوب کار کردیم و محتوای آموزشی تولید شده است ضمن اینکه ابزارهای تشخیصی را دقیق‌تر کردیم؛ همچنین وارد سیستم فراگیر شده است.

وی ادامه داد: تعداد دانش‌آموزان اوتیسمی حدود ۲ هزار نفر بود که امسال به ۲۴۰۰ تا ۲۵۰۰ نفر رسیده است و برای آنها تلاش شده است که برنامه‌های مناسبی ارائه شود.

قدمی اضافه کرد: در تلاش هستیم در هر استان یک مدرسه برای دانش‌آموزان اوتیسم داشته باشیم که البته اکنون ۲۰ مدرسه اوتیسم داریم و در استان‌هایی که مدرسه اوتیسم نداریم، کلاس ضمیمه برای دانش‌آموزان اوتیسمی وجود دارد؛ همچنین طرح فراگیر نیز اجرا می‌شود.

تعداد دانش‌آموزان اوتیسمی حدود ۲ هزار نفر بود که امسال به ۲۴۰۰ تا ۲۵۰۰ نفر رسیده است و برای آنها تلاش شده است که برنامه‌های مناسبی ارائه شود

وی تصریح کرد: اقداماتی که آموزش و پرورش برای کودکان اوتیسمی انجام می‌دهد، مختص آن دانش‌آموزانی است که بتوانند در مدرسه حضور داشته و از این آموزش‌ها استفاده کنند؛ یعنی کودکان اوتیسمی شدید تحت پوشش آموزش و پرورش نیستند و بهزیستی آنها را تحت پوشش قرار می‌دهد.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 989658

وب گردی

وب گردی