طرح موج سوم براندازی برای سال 98

با اتمام جنگ، ۳۰۰ مرکز آمریکایی پروژه ۲۰۲۰ را برای ما می‌نویسند تا جمهوری اسلامی ایران را ساقط کنند؛ این طرح و برنامه موج سوم براندازی غرب علیه ایران است.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز ، جمهوری اسلامی ایران حالا در آستانه چهل‌سالگی خود قرار دارد. این چهل سال برای ملت ایران حوادث و اتفاقات زیادی را در برداشته که مردم توانسته‌اند با استقامت و صبوری خودشان سرفراز از تمامی آن‌ها بیرون آیند. عرصه سیاسی ایران پر از اتفاقات کوچک و بزرگی است که هرکدام عبرت‌ها و تجربه‌های فراوانی برای نسل حاضر دارد. زمانی که نگاه دقیقی به این اتفاقات می‌اندازیم نکات مخفی را می‌توانیم کشف کنیم که هر دیده بینایی نمی‌تواند آن را ببیند. برای این منظور باید ابتدا به قسمتی از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده‌های شهدای مدافع حرم که در آذرماه امسال انجام شد، بپردازیم. رهبر معظم انقلاب در این دیدار با اشاره به بیداری ملت ایران، مسئولان را به تلاش بیشتر توصیه کردند و فرمودند: «اگرچه نقشه‌ی دشمن لو رفته است اما همه باید هوشیاری خود را حفظ کنند زیرا آمریکا، دشمنی خبیث و حیله‌گر است و ممکن است قصد فریب داشته باشد تا برای سال ۹۷، جنجال کند اما مثلاً برای سال ۹۸ نقشه‌ای بکشد.» شاید سال 98 در نگاه اول انتخابات مجلس شورای اسلامی را که برگزار خواهد شد در ذهن تلاقی کند اما برای اذهان هوشیار معنی دیگری دارد. با نگاهی به تاریخ انقلاب متوجه می‌شویم جمهوری اسلامی ایران در دو تاریخ به حد فاصله ده سال دچار اغتشاشات و آشوب‌هایی شده است. اولی در سال 78 و دومی در سال 88 اتفاق افتاده است. با این حساب اگر ده سال از آخرین فتنه‌ای که در کشور روی‌داده جلو برویم به سال 98 می‌رسیم. درست همان سالی که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره و حادثه مهمی را در آن پیش‌بینی کردند. سالی که معلوم نیست عرصه سیاسی ایران آبستن چه حوادثی باشد اما باکمی کنکاش می‌توان حدس‌هایی در این خصوص زد. به همین منظور به یکی از بیانات رهبر معظم انقلاب در سال 1368 می‌پردازیم.

طرحی برای براندازی

آذرماه سال ۱۳۶۸ رهبر انقلاب که به‌تازگی دوران رهبری و زعامت ایشان آغازشده بود، در سخنرانی ویژه‌ای پیش‌بینی غریبی کردند. رهبر معظم انقلاب خبر از تشکیل سمیناری با عنوان اسلام و تشیع توسط رژیم صهیونیستی دادند و از جلساتی توسط اندیشمندان و سیاستمداران آمریکایی برای شکل‌دهی طرح‌های براندازی ده، بیست و سی‌ساله دادند و فرمودند: «این‌ها راجع به اسلام، کارشناس و متفکر دارند که می‌نشینند و درباره ملت‌ها و اندیشه‌ها و روحیات و مذاهب گوناگون پرونده‌هایی درست می‌کنند و در مراکز فرهنگی و تحقیقاتی و جاسوسی خود، تمام آن پرونده‌های آرشیوشده را دوباره مطرح می‌کنند و کار‌های تحقیقاتی جدید انجام می‌دهند؛ این‌که می‌شنویم که در اسرائیل سمیناری تحت عنوان «شناخت اسلام و تشیع در ایران» برگزار می‌شود، به همین معنا و در همین جهت است. در بسیاری از جا‌های دنیا سمینار‌ها و جلسات تحقیقاتی، توسط دنیای غرب و استکبار تشکیل می‌شود و تز‌های گوناگونی برای بازنگری به اسلام مطرح می‌گردد. استکبار همه وجودش را در جهت اداره مطلوب خودش به کار می‌گیرد و کاملاً بافکر حرکت می‌کند و جریانات جهانی را هدایت می‌نماید تا محفوظ بماند، چون می‌داند که اگر فکر و پیش‌بینی و آینده‌نگری نکرده و اگر آمار نداشته باشد، ضربه خواهد خورد. عالی‌ترین و متمایز‌ترین دستگاه‌های فکری در اختیار استکبار است، این‌ها از ۱۵ یا ۲۰ سال قبل برای مسائل بلندمدت سرمایه‌داری، فکر و طراحی می‌کنند و نقشه می‌ریزند تا در آینده، دقیقاً بیست سال دیگر از آن جواب بگیرند.»

با این اوصاف ظن اینکه در سال 98 با آشوب دیگری روبرو شویم بالا می‌رود. اما دراین‌بین باید توجه کرد پروژه‌ای که هر 10 سال در ایران به اجرا درآمده و آشوب‌هایی به همراه داشته 2020 نام دارد. پروژه‌ای که درنهایت بستری برای سقوط نظام جمهوری اسلامی ایران فراهم می‌کند.

در خصوص پروژه 2020 باید گفت؛ با اتمام جنگ، ۳۰۰ مرکز آمریکایی پروژه ۲۰۲۰ را برای ما می‌نویسند تا جمهوری اسلامی ایران را ساقط کنند، پروژه ۲۰۲۰، موج سوم براندازی غرب علیه ایران است.

بر اساس نتایج تحقیقات میدانی یک تیم زبده متشکل از پاتریک کلاوسون، فرانسیس فوکویاما، کنت تیمرمن، ساموئل هانتینگتون و... تجزیه‌وتحلیل و بررسی‌های صورت گرفته در مراکز پژوهشی و تحقیقاتی، که منجر به تدوین دکترین جدید آمریکا برای براندازی جمهوری اسلامی ایران از طریق جنگ نرم شد؛ پروژه ۳۰ ساله‌ای را با عنوان «پروژه ۲۰۲۰» تهیه و در قالب سه مقطع ۱۰ ساله برای سال‌های ۷۸ و ۸۸ و ۹۸ در دستور کار خود قراردادند.

در پروژه جدید بخشی از آن بانفوذ به حوزه‌های علمیه صورت می‌گیرد. پس از شکست مرحله دوم براندازی در سال ۸۸، دشمن فهمید باید به سراغ حوزه‌های علمیه و کادر سازی به‌خصوص در قم بپردازد. به‌طوری‌که رهبر انقلاب در سفری استثنایی و طولانی که در سال ۸۹ به قم داشتند، صراحتاً فرمودند: «همان‌گونه که انقلاب از قم و حوزه علمیه آغاز شد، قرار است که آنتی‌تز انقلاب را نیز از قم آغاز کنند.»

با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب باید به این موضوع دقیق‌تر نگاه کرد و دید شعله موج سوم براندازی دقیقاً از کجا و در پوشش چه چیزی جرقه زده خواهد شد. در این خصوص سید عبدالله متولیان پژوهشگر علوم سیاسی و استاد دانشگاه در خصوص موج سوم براندازی اظهار داشت: « فتنه جویان و افراطیون اصلاح‌طلب با حمایت سرویس‌های جاسوسی خارجی درصدد تحمیل فتنه‌ای پیچیده ، چندلایه و مرکب بوده و این بار به‌عکس دو مرحله قبلی که بر ترویج خشونت و اغتشاش و بحران‌های اجتماعی استوار بود ، خود را برای براندازی قانونی از طریق واداشتن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به قبول اعمال تغییرات در متن قانون اساسی آماده می‌کنند.»

برنامه‌ریزی برای سقوط ولایت فقیه

اما دراین‌بین اظهارنظر مهمی از سوی حجت‌الاسلام منتظری دادستان کل کشور صورت پذیرفت که سرنخ‌هایی از دستان افراد مؤثر در موج سوم براندازی را در خود دارد.

، در اختتامیه پانزدهمین همایش سراسری روسای کل دادگستری و دادستان‌های سراسر کشور گفت: «دشمن حتی در بین حوزه‌های علمیه هم برای نفوذ تلاش و برنامه دارد، بنده به اعتبار مسئولیت در دادگاه ویژه می‌بینم که گزارشات غیرقابل‌تردیدی در این رابطه ارائه می‌شود؛ در شهر مقدس قم عده‌ای روحانی‌نما در قالب تشکل‌هایی، تشکیل جلسه می‌دهند و موضوع جلسه این آقایان این است که چگونه موضوع ولایت‌فقیه را از قانون اساسی و نظام حذف کنیم.»

چنین به نظر می‌رسد زیربنای براندازی سوم در حال شکل‌گیری است و منتظر زمان موعود خود برای روی دادن که دراین‌بین باید به نکات دیگری هم توجه کرد. نکاتی که می‌تواند در تحلیل حوادث آینده کمک شایانی برساند.

جنگ روانی برای مردم

خبرگزاری «رویترز» طی گزارشی از فعال شدن طرحی در دولت آمریکا خبر داد که هدف آن انتشار هدفمند اطلاعات تحریف‌شده درباره جمهوری اسلامی باهدف ایجاد ناآرامی در ایران است.

این خبرگزاری نوشته است: «مقام‌های مطلع آمریکایی می‌گویند دولت [دونالد]ترامپ موجی تهاجمی از سخنرانی‌ها و پیام‌های آنلاین را آغاز کرده که هدف آن ایجاد ناآرامی و کمک به فشار به ایران برای پایان دادن به برنامه هسته‌ای و توقف حمایت از گروه‌های شبه‌نظامی است.»

بنابراین گزارش، این کارزار که با حمایت «مایک پامپئو» وزیر خارجه و «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا شکل‌گرفته، هم‌زمان با تلاش واشنگتن برای احیای تحریم‌ها و تشدید فشار اقتصادی به ایران پیش می‌رود.

به نوشته خبرگزاری رویترز، این کارزار، قرار است با ارائه اطلاعاتی که «بعضاً اغراق‌شده هستند یا با آنچه پیش‌تر به‌صورت رسمی اعلام‌شده تناقض دارند»، از مسئولان جمهوری اسلامی تصویری تیره و سیاه ترسیم کند.

این مورد تنها یکی از موارد زیاد هجمه دشمن علیه افکار عمومی ملت است که همچنان ادامه دارد. با این اوصاف ظن اینکه در سال 98 عرصه سیاسی ایران شاهد اتفاقاتی باشد قوی‌تر می‌شود. چه اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی هم در این سال رغم خواهد خورد و شاید خانه ملت شاهد تغییراتی اساسی باشد. تغییراتی که می‌تواند به نفع ملت و یا دشمن جمهوری اسلامی ایران تمام شود. بااین‌حال باید مردم و مسئولان با هوشیاری تمام واقف به اقدامات دشمن باشند. لازمه حرکت در این بازه زمانی حساس داشتن بصیرت است که مردم و مسئولان باید داشته باشند. زیرا در غیر این صورت ممکن است کشور متحمل خساراتی شود که برای ملت ناگوار خواهد بود.

خبرنگار: مجید فاضلی

انتهای پیام/

کد خبر: 989664

وب گردی

وب گردی