مانور زلزله در خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه ایلام برگزار شد

به همت معاونت‌های امور جوانان، آموزش و امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان ایلام و با همکاری معاونت فرهنگی دانشگاه ایلام، مانور زلزله در خوابگاه‌های دانشجویی خواهران دانشگاه ایلام برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مانور آمادگی در برابر زلزله در خوابگاه‌های دانشجویی خواهران دانشگاه ایلام با هدف افزایش آموزش‌های امدادی دانشجویان با حضور مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام، معاون فرهنگی دانشگاه ایلام، معاون امور جوانان، معاون امداد و نجات، معاون آموزش، رئیس اداره حراست جمعیت، کارشناسان و مربیان هلال احمر، کانون دانشجویی هلال احمر در دانشگاه و جمع کثیری از دانشجویان در دانشگاه ایلام برگزار شد.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: هدف از اجرای این مانور افزایش تاب آوری و ارتقای دانش و مهارت‌های دانشجویان برای پیشگیری و کاهش خسارات ناشی از زلزله و رفتار صحیح دانشجویان در مواجهه با زلزله در خوابگاه‌های دانشجویی است.

علی اصغر علی اکبری خاطرنشان کرد: این مانور با اجرای راپل توسط تیم توانای خواهران، پناه‌گیری دانشجویان در داخل و محوطه بیرونی ساختمان خوابگاه، خروج ایمن دانشجویان، امداد رسانی به حادثه دیدگان احتمالی و انجام عملیات نجات، پیدا کردن مصدوم فرضی توسط واحد آنست، درمان سرپایی مصدومین همچنین انتقال مصدومین، برپایی اسکان اظطراری و اطفاء حریق توسط نیروهای هلال احمر از آیتم‌های این مانور بود.

علی اکبری تاکید کرد: آموزش نقش مهمی در کاهش صدمات ناشی از بلایای طبیعی همچون زلزله دارد.

وی با بیان اینکه اجرای این مانورها در محیط دانشگاه موجب استقبال و گرایش سایر دانشجویان به فعالیت در هلال احمر می‌شود، افزود: این مانورها موجب توانمند سازی، افزایش آگاهی دانشجویان و استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها در جهت ترویج ضرورت آموزش‌های همگانی می‌باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 989666

وب گردی

وب گردی