مجوز مراکز جامع تصویربرداری در قالب بیمارستان صادر می شود

مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی وزارت بهداشت گفت: قبلا متقاضیان تاسیس مراکز جامع تصویربرداری می توانستند به صورت حقیقی یا حقوقی درخواست بدهند، اما در حال حاضر فقط با تقاضاهایی برای تاسیس موافقت می شود که مراکز جامع تصویربرداری در قالب یا مجاورت بیمارستان باشند.

به گزارش ایسکانیوز، علی رضا عسگری درباره مراکز جامع تصویربرداری افزود: این مراکز در صورتی مجوز می گیرند که به دور از مراکز درمانی نباشند و علت این تصمیم برای کارایی بیشتر این مراکز است؛ زیرا وقتی یک مرکز جامع تصویربرداری در گوشه ای از شهر و به دور از مراکز درمانی و بیمارستان ها باشد، میزان کارایی این مراکز کاهش پیدا می کند و فقط بیماران سرپایی به این مراکز مراجعه می کنند و در نتیجه کسانی که نیاز اورژانسی به خدمات این مراکز دارند، نمی توانند از آن استفاده کنند.
وی گفت: وقتی این مراکز در مجاورت یا در قالب یک مرکز درمانی و بیمارستان باشند، به طور مثال مصدوم تصادفی یا بیمار اورژانسی می تواند از خدمات این مرکز استفاده کند. در این حالت، مرکز جامع تصویربرداری به عنوان مرکز معین تصویربرداری بیمارستان نیز شناخته می شود.
عسگری گفت: به طور منطقی باید مراکز جامع تصویربرداری، معین یک بیمارستان باشند تا دسترسی بیمار به این مراکز راحت تر انجام شود.


به گزارش ایرنا، عسگری پیش از این در پنجمین کنگره تخصصی و دومین کنگره بین المللی ساخت بیمارستان و مدیریت منابع و تجهیزات در سالن همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران در همین رابطه گفته بود: مجزا بودن فعالیت این دسته از موسسات تصویربرداری، خدمات القایی را افزایش می دهد. همچنین سطح دسترسی مردم را کاهش، زمان دسترسی را افزایش و تسلط و تمرکز تولیت را دچار مشکل می کند. این اقدام به نفع مردم، مجموعه و تولیت خواهد بود و در بهبود کیفیت تجهیزات این مراکز که قبلا مجوز گرفته و مستقل شده اند نیز این شرط لحاظ خواهد شد. بر همین اساس از این به بعد به آن دسته از دی کلینیک ها و مراکز جراحی محدودی مجوز داده خواهد شد که در قالب بیمارستان ها فعالیت کنند.

ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 989667

وب گردی

وب گردی